Financial Accountant/Redovisningsekonom till kund i Örebro
Nercia Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nercia Bemanning AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Vårt uppdrag
Vi söker nu en Financial Accountant/Redovisningsekonom för kunds räkning i Örebro.
Tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående till och med sista april 2025.
Här erbjuds du ett intressant och utmanade arbete samt en verksamhetsnära roll i en global organisation med många kompetenta kollegor och ett givande erfarenhetsbyte.
Företagskulturen hos kunden präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär.
Publiceringsdatum2023-12-06Om tjänstenI rollen som redovisningsekonom ansvarar du för att säkerhetsställa att verksamhetens bokföring är korrekt genom att utföra interna kontroller och valideringar. Vidare har du en ledande roll inom områden som; inkomstdeklaration, avstämningar, gruppkonsolidering och periodiseringar.
Dina arbetsuppgifter• Inkomstdeklaration för företaget.
• Hantering av: månadsbokslut, årsredovisning och årsbokslut.
• Gruppkonsolidering.
• Ansvar vid områden som periodiseringar, avstämningar och kontroll av redovisning
ProfilVi söker dig som är en driven och strukturerad person med en akademisk utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du redan idag arbetar som redovisningsekonom eller har en bakgrund inom redovisning och revision. Vi letar efter dig som har erfarenhet av att arbeta med svenska skatteregler och svensk lagstadgad redovisning. Goda kunskaper i engelska är ett krav för att lyckas i denna roll då du kommer att ha mycket kontakt med andra länder inom gruppen. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med IFRS.
Vi ser att du som person har ett ödmjukt och prestigelöst sätt att lyssna in verksamhetens behov. Du förväntas vara aktiv och initiativtagande får gärna bidra och föra fram dina egna synpunkter så att vi tillsammans bidrar med varandras kompetenser. Är du självständig och har en vilja att lära och utvecklas i ditt arbete så erbjuder vi en spännande roll i en mycket snabbväxande internationell organisation.
För att vara framgångsrik i denna roll är det bra att ha:
• Akademisk examen i ekonomi.
• Du har 3 års relevant arbetserfarenhet.
• Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i skrift och tal.
• Goda kunskaper i Excel.
Vi ser också gärna att:
• Affärs- och försäljningsförståelse.
• Resultatinriktad med goda genomförandeförmåga.
• Du är nyfiken och analytisk och delar gärna med dig av både din erfarenhet och kompetens med fokus på att driva verksamheten framåt.
Övrig information
Uppdraget är ett vikariat med start omgående till och med sista april 2025, du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Nercia Bemanning och uthyrd till kundföretaget.
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Landelius, 0768-05 00 58,
emma.landelius@nercia.seVarmt välkommen med din ansökan!
Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "963".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nercia Bemanning AB (org.nr 556894-6072),
http://www.nercia.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8311742
Observera att sista ansökningsdag har passerat.