Fastighetsskötare/chaufför till Danmarks ambassad

Danmarks Ambassad / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
2025-02-27


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Danmarks Ambassad i Stockholm

Danmarks ambassad är danska statens officiella representation i Sverige. Ambassaden arbetar brett för att stärka relationen mellan Danmark och Sverige. Detta händer på politisk nivå, i näringslivet, mellan organisationer, på myndigheter och på många andra nivåer.

Publiceringsdatum
2025-02-27

Dina arbetsuppgifter
Denna roll passar dig som tycker om att lösa problem, vill jobba brett med många kontakter och ta eget ansvar. Som fastighetsskötare ansvarar du för daglig drift och administration av ambassadens historiska fastigheter centralt placerat vid Operan i Stockholm. Du klarar av enklare underhåll av ambassadens tekniska installationer och inventarier och du sköter kontakten med externa hantverkare vid större eller mer krävande arbeten. Du underhåller även listor över ambassadens inventarier; både i kansliet och i ambassadörens residens.

Som fastighetsskötare sköter du även kontakten med en del av ambassadens leverantörer och du ser till att leveranser tas emot och kontrolleras samt är ansvarig för återvinningen i huset. Du ser även till att hämta och fördela post, underhålla kontorsmaskiner och förbereda konferensrummet inför möten (inklusive uppställning av möbler i olika formationer). I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna ambassadens reception i vissa perioder samt besvara inkommande telefonsamtal.

Du har god administrativ förmåga med kunskaper i Office-paketet samt grundläggande ekonomikunskaper och förståelse för avtalshantering.

I din roll som chaufför ansvarar du för att ambassadens två bilar underhålls regelbundet och har även ansvar för körningar av ambassadören och besökande ministrar från Danmark.

Kvalifikationer
Du har minst fyra års erfarenhet av likande arbete. B-körkort är ett krav och det är meriterande om du har chaufförserfarenhet. Du är van att använda Microsoft Office-paketet.

Som person motiveras du av att leverera bra service och du har goda sociala egenskaper och kommunicerar tydligt i tal och skrift samt har ett högt säkerhetsmedvetande. Du behöver vara flytande i antingen svenska och/eller danska. Du tar initiativ och ansvar och arbetar effektivt både på egen hand och i team med kollegor.

I tjänsten förväntas det att du vid vissa tillfällen arbetar utanför ordinarie arbetstider.

Anställningsvillkor
• Ambassaden erbjuder en heltidstjänst på lokala villkor för anställda på Danmarks ambassad.
• 37 timmars arbetsvecka inklusive 30 minuters lunch.
• Rätt till 2,08 dagars betald semester per månad (25 dagar per år).
• Tjänsten avlönas enligt kvalifikationer och ambassaden betalar tjänstepension.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-17
E-post: jobstoamb@um.dk

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Danmarks ambassad
Jakobs Torg 1 (visa karta)
111 52  STOCKHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
9191655

Prenumerera på jobb från Danmarks Ambassad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Danmarks Ambassad: