Familjehemssekreterare till utredningsenheten barn och ungdom
Upplands Väsby kommun / Administratörsjobb / Upplands Väsby
2014-05-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare till utredningsenheten barn och ungdom" (publicerad 2015-06-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands Väsby kommun i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Upplands Väsby kommun planerar och utvecklar en hållbar framtid för invånare och företag i Väsby. Vi ger väsbyborna service i världsklass.
Väsby Välfärd driver och utvecklar förskola, skola, fritid, kultur, omsorg och vård. Vi erbjuder i våra verksamheter varje enskild medborgare bästa tänkbara stöd och utvecklingsmöjlighet. Med kunskap, omtanke och glädje möter vi våra medborgare. Vår samlade kompetens, kvalitetsmedvetenhet och iver att ständigt utvecklas gör att vi i varje möte, situation och handling erbjuder det bästa. Vi är en levande organisation som ständigt utvecklas utifrån medborgarens behov och intressen.
Arbetsplatsbeskrivning
I Utredningsenheten barn och ungdom arbetar femton socialsekreterare/utredning, två socialsekreterare/mottagning, en kontaktsekreterare samt fem familjehemssekreterare. Arbetet fördelas i barn respektive ungdom och familjehems grupp. Uppdraget är att ge stöd och skydd åt barn och ungdomar och deras familjer. Vi arbetar nära familjebehandlare och nätverk med målsättningen "vård på hemmaplan" i så stor omfattning som möjligt. Vår strävan är att stärka föräldrars egen kraft och kompetens och söker efter lösningar och förändringar i samklang med det naturliga nätverket. Vårt arbete vilar på en salutogen och systemteoretisk grund. Vi möter familjer i deras egen miljö eller i våra centrala lokaler belägna i Väsby shoppingcenter.
Publiceringsdatum2014-05-27Dina arbetsuppgifterSom familjehemssekreterare hos oss rekryterar och utreder du familjehem. Du ansvarar för handläggningen och följer det placerade barnet/ungdomen samt ger stöd och handledning till familjehemmen. Du har också en fortlöpande kontakt med barnets/ungdomens föräldrar.
Arbetet sker i nära samarbete med övriga inom enheten samt barnets/ungdomens privata och professionella nätverk.
Upplands Väsby kommun ingår i en gemensam verksamhet tillsammans med övriga nordväst kommuner, Jourhemspoolen och Familjepoolen som tillhandahåller jourhem samt rekryterar kontaktfamiljer och familjehem.
Du kommer att medverka till fortsatt metod- och kvalitetsutveckling av vårt arbete.
Vi erbjuder kontinuerlig handledning och flexibel arbetstid med individuella lösningar.
KvalifikationerSocionom med flerårig erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. Önskvärt att du har körkort.
Det är meriterande om du har BBIC utbildning, MI utbildning och Kälvestensutbildning.
Arbetstid och varaktighetHeltid/tillsvidare
Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Kontaktperson för detta jobbMarie-Anne Karlsson, enhetschef, tel 08-590 976 41
Tove Trygg, bitr enhetschef, tel 08-590 971 96
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-13
Observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Fackliga företrädare
Nås via kommunens växel, tfn 08-590 970 00
Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på
http://www.upplandsvasby.seOBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post eller post utan endast via länken ovan.
Telefonförsäljare
Vi undanber oss samtal från annonssäljare och rekryterings-/bemanningsföretag.
Välkommen till oss på Väsby Välfärd!
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUpplands Väsby kommun
AdressUpplands Väsby kommun
Upplands Väsby
19480 .
KontorsadressUpplands Väsby
Jobbnummer 1890145
Observera att sista ansökningsdag har passerat.