Familjehemssekreterare och Socialsekreterare till familjehemsgru
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
2016-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare och Socialsekreterare till familjehemsgru" (publicerad 2019-05-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Uppdragsavdelningen är en del av socialförvaltningen. I vår arbetsgrupp arbetar socialsekreterare, familjehemssekreterare en administratör.
Publiceringsdatum2016-12-01ArbetsuppgifterI Varbergs kommun har vi en stabil familjehemsgrupp med erfarna medarbetare. Nu behöver vi förstärka gruppen med ytterligare en socialsekreterare och en familjehemssekreterare. Gruppen består för närvarande av sex socialsekreterare som är särskilt utsedda för arbete med de familjehemsplacerade barnen, sex familjehemssekreterare som arbetar med att rekrytera, utreda och handleda familjehem, en erfaren utvecklingsledare och en administrativ handläggare. Två av våra medarbetare går nu vidare till andra arbetsuppgifter. Familjehemsgruppen i Varberg arbetar tillsammans för en hög kvalitet i familjehemsvården. Vår ambition är att de familjehemsplacerade barnen ska ges bästa möjliga förutsättningar för utveckling mot goda levnadsvillkor.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av socialt arbete. Vi vill att du har erfarenhet av myndighetsutövning, utredningsarbete och att leda samtal med barn och föräldrar. För att trivas hos oss behöver du vara flexibel och kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi använder oss av BBIC varför erfarenhet av arbetsmetoden är en merit.
Körkort krävs.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Rekrytering kommer att ske löpande.
ErsättningMånadslön Vi tillämpar individuella löner, ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-22
Ange följande referens när du ansöker: A632688
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Dahl 0340-888 68
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 3191244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.