Familjehemssekreterare med huvudansvar för rekrytering av familj
Ronneby kommun, Individ och familjeomsorg / Administratörsjobb / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ronneby,
Karlskrona,
Karlshamn,
Tingsryd,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Individ och familjeomsorg i Ronneby Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har 29 600 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?
Socialförvaltningen omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg för personer med funktionsnedsättningar.
Barn- och familjeenheten handlägger barn placerade på institution eller familjehem och genomför familjehemsutredningar. Enheten leds av en enhetschef och består idag av 4 barnhandläggare och 4 familjehemssekreterare.
Publiceringsdatum2018-05-04ArbetsuppgifterSom familjehemssekreterare med huvudansvar för rekrytering, kommer Din främsta uppgift vara att utveckla och genomföra rekryteringsförfarandet för familjehem och även att utreda dessa . I arbetsuppgifterna ingår även ett visst ansvar för att handleda och stödja familjehemsföräldrar. Arbetet innebär ett nära samarbete med det placerade barnets socialsekreterare/barnsekreterare. I tjänsten ingår också att tillsammans med övriga familjehemssekreterare utbilda familjehem och hålla i introduktionsträffar för intresserade familjer.
Vi använder oss bland annat av BRA-Fam, Kälvesten och Ett hem att växa i som utrednings- och utbildningsmetoder.
Som vår nya kollega erbjuder vi dig:
• en dynamisk grupp med stark teamkänsla
• stöttning och vägledning i det dagliga arbetet
• individuell introduktionsplan
• extern handledning
• kontinuerlig kompetensutveckling
• utbildning i handläggningsförfarandet inom socialtjänsten
• friskvård på arbetstid
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utreda och handleda familjehem samt har goda kunskaper i gällande lagstiftning.
Du har god förmåga att samarbeta, arbeta flexibelt och självständigt samt har lätt att utrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Då vi ofta har möten utanför kontoret är körkort en förutsättning.
ÖVRIGT
Urvalet sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-27
Ange följande referens när du ansöker: A779075
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Siebert
asa.siebert@ronneby.se 0457-618340
FöretagRonneby kommun, Individ och familjeomsorg
AdressRonneby kommun, Individ och familjeomsorg
Karlshamnsvägen 4
37280 RONNEBY
Kontorsadress37280 Ronneby
Jobbnummer 4123926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.