Familjehemssekreterare
Kiruna Kommun / Administratörsjobb / Kiruna
2012-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2015-10-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kiruna Kommun i Kiruna Kiruna kommun är nordligast och störst i Sverige till ytan och har 23 000 invånare. Här finns ytterligheterna samlade på många sätt: Sveriges högsta berg, sju stora orörda älvar, midnattssol och polarnatt, världens största underjordsgruva, högteknologisk rymdforskning, traditionella samiska näringar och en framgångsrik turistnäring. Kiruna stad genomgår nu en spännande samhällsomvandling p.g.a. gruvbrytningen. Kiruna kommun har 1 900 anställda, vår gemensamma värdegrund är RASK ? Respekt, Ansvar och Samverkan i Kiruna kommun.
Socialförvaltningen söker
Familjehemssekreterare Ref nr 399/12
Som en del av den familjerättsliga gruppen vid IFO Myndighet
Individ- och familjeomsorgen (IFO) vid Socialförvaltningen i Kiruna Kommun söker nu till en ettårig projekttjänst med möjlighet till förlängning
Publiceringsdatum2012-12-18Dina arbetsuppgifterSom familjehemssekreterare kommer du att ansvara för att rekrytera kontaktpersoner, kontaktfamiljer, avlastningsfamiljer, jourhem och familjehem. Du ansvarar för utredning och utbildning av dessa enligt socialstyrelsens riktlinjer samt ansvarar för fortlöpande handledning.
Du arbetar nära barn- och ungdomshandläggarna med att matcha resurser till individuella barn.
Du kommer också att vara behjälplig i upphandling av externa resurser såsom konsultstödda familjehem och hvb-hem.
Som del av den familjerättsliga gruppen arbetar du enligt lagrummen SoL, FB, FL, OSL m.fl. Du kommer vid behov även att handlägga familjerättliga ärenden såsom vårdnadsöverflyttningar, vårdnads-, boende och umgänges utredningar och faderskapsutredningar mm.
Kompetens och erfarenhet
Denna tjänst kräver en person med socionomutbildning och erfarenhet av arbete med placerade barn och unga. Erfarenhet av utredning och handledning av familjehem är meriterade. Som person bör du vara positiv, öppen och motiverande med stor kapacitet för att driva egna processer och arbeta självständigt mot gemensamma mål. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet.
Kunskap i de officiella minoritetsspråken i Kiruna kommun, samiska, meänkieli och finska är meriterande.
Anställningsform och anställningsvillkor
Tex. Heltid, ett år med möjlighet till förlängning.
Tillträde: snarast
Lön fast, enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Upplysningar
Upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Jeanette Ek, tel. 0980-70651.
Facklig företrädare
Fackliga företrädare är Ann-Sofie Koivisto Vision, tel. 0980-70396 samt Lisbeth Isaksson SSR, tel. 0980-70609.
Rekrytering sker i samråd med våra berörda fackliga organisationer. Kiruna kommun eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning.
Välkommen med Din ansökan åtföljd av styrkt meritförteckning och övriga handlingar Du vill åberopa. Använd gärna ansökningsblanketten som finns på vår hemsida
www.kommun.kiruna.se Det är mycket viktigt att ansökan fylls i fullständigt. Märk ansökan med aktuellt referensnummer och skicka den till Kiruna Kommun, Dokumenthanteringen, 981 85 Kiruna eller till
diabas@kommun.kiruna.seAnsökningshandlingar återsändes ej.
Sista dag att ansöka är 2013-01-06
Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-06
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr 399/12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
diabas@kommun.kiruna.seKontaktJeanette Ek, Enhetschef 0980-706 51
FöretagKIRUNA KOMMUN
AdressKIRUNA KOMMUN
Kiruna kommun
98185 KIRUNA
KontorsadressStadshuset
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0980-700 00
Jobbnummer 1420292
Observera att sista ansökningsdag har passerat.