Falkenbergs kommun söker kommunarkivarie
Falkenbergs kommun / Biblioteksassistentsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun i Falkenberg,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2014-10-28ArbetsuppgifterKommunarkivarien arbetar övergripande och strategiskt och är ansvarig för arkivfunktionen i Falkenbergs kommun. Placeringen av tjänsten är på kommunledningskontoret. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden som kommunarkivarie kommer att innefatta följande:
• Delta i arbetet med att utveckla rutiner för elektronisk ärendehantering samt ansvara för interna utbildningar i arkiv- och dokumenthantering.
• Delta i arbetet med att utarbeta och uppdatera styrdokument och vägledningar inom området.
• Delta som i expert i införandet av ett e-arkiv för kommunen.
• Ansvara för tillsyn enligt arkivlagen, utföra gallringsutredningar samt ha huvudansvar för kommunarkivets bestånd.
• Omvärldsbevakning och deltagande i olika nätverk på regional och nationell nivå.
Kommunarkivarien utgör ett stöd i utvecklingen av befintlig och framtida dokument- och arkivhantering och genomför utbildning och handledning av personal. Detta innefattar bland annat samordning och medverkande i arbetet med processkartläggningar och vid upprättande av dokumenthanteringsplaner. Du fungerar även som arbetsledare för kommunarkivets personal.
KvalifikationerVi ser att du har en högskoleexamen, gärna systemvetenskaplig utbildning eller likvärdig, som omfattar minst 60 hp arkivvetenskap och du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv samt är väl förtrogen med lagar och föreskrifter på området och kan arbeta självständigt. Då tjänsten innebär att du ska kunna ge service och stöd till allmänheten och den egna verksamheten inom ditt expertområde, samt verka för ett tillgängliggörande av arkivet mot allmänhet, media och forskare lägger vi stor vikt vid att du är samarbets- och serviceinriktad. Du har god datorvana och erfarenhet av elektroniska dokument- och ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse av att självständigt driva utvecklings- och förändringsarbete inom arkiv- och dokumenthantering. Önskvärt är att du har kunskaper om processorienterade dokumenthanteringsplaner och e-arkiv.
Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet och du behärskar det svenska språket väl och kan lätt uttrycka dig i både tal och skrift.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-17
Ange följande referens när du ansöker: A427765
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSamer Mahra, Chefsupphandlare och t.f chef 0346-88 50 22
samer.mahra@falkenberg.seSamuel Lindeborg 0346-88 61 39
samuel.lindeborg@falkenberg.seFöretagFalkenbergs kommun
AdressFalkenbergs kommun
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressNygatan 34 31180 FALKENBERG
Jobbnummer 2046415
Observera att sista ansökningsdag har passerat.