Faktureringskoordinator Till Alten

Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom ett av Europas ledande konsultbolag? ALTEN söker nu en faktureringskoordinator till vårt huvudkontor i Göteborg!

På ALTEN utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom de mest engagerade IT- och teknikkonsulterna. Som en del av ALTEN Group har vi över 27 000 medarbetare i 20 länder. Vi är ett globalt företag med lokal närvaro vilket gör oss flexibla och vi har möjlighet att anpassa oss efter kundernas individuella behov. Vi arbetar för att kunna leverera de bästa lösningarna baserat på våra kunders behov.

DIN ROLL
Vi söker nu en faktureringskoordinator till vår ekonomiavdelning som består av totalt 30 personer och du kommer att ingå i vårt Invoicing-team som består av 12 personer. Som faktureringskoordinator kommer du att ansvara för faktureringsprocessen där du bland annat kommer att arbeta med:
• Ansvar och uppföljning av säljordrar för att kunna fakturera
• Administrering och validering av säljordrar i våra system
• Projekthantering i våra system
• Kontroll och attestering av konsulters tidrapporter samt ansvar för att se till att de kan rapportera sin tid
• Skapande och kontroll av fakturor utifrån kundernas krav

Utöver detta kommer du att vara kontaktperson för verksamhetens chefer där du hjälper dem med olika ärenden, exempelvis att skapa projekt. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor från konsulter och att hålla introduktionskurser för nyanställda.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har minst 2 års arbetslivserfarenhet från en administrativ roll. Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Kunskaper i Agresso är meriterande. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet från ekonomiadministration eller som ekonomiassistent.

Som person är du noggrann och ansvarsfull då det är av största vikt att resultatet av ditt arbete blir rätt och riktigt. Vi ser även att du är initiativtagande och ser vad som behöver göras. För att trivas hos oss gillar du samarbete och vågar fråga om du känner dig osäker. Vi förväntar oss att du trivs i rollen som administratör och vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 14 maj. För frågor kring tjänsten, kontakta Invoicing Manager Agathe Denizeaux på 031-722 12 12.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-04-12

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4079160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: