Fagersta kommun söker nu: Biståndshandläggare SoL

Fagersta kommun, Myndighetsutövning / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun, Myndighetsutövning i Fagersta

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.

Vi söker dig, som har ett stort engagemang och genuint intresse för att arbeta i en verksamhet som vill ha fokus på utveckling och kvalitet!

Socialförvaltningen har individen i centrum och med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål.

Biståndsenheten inom Socialförvaltningen i Fagersta kommun handlägger och fattar beslut om insatser för äldre och personer med funktionsvariationer.



Publiceringsdatum
2021-02-05

Arbetsuppgifter
I rollen som biståndshandläggare gör du kvalificerade utredningar, fattar beslut och följer upp insatser enligt SoL inom äldreomsorg och funktionsvariationer. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor, chef och andra professioner både internt och externt.

I Fagersta Kommun arbetar vi utifrån det nationella arbetssättet IBIC. Dokumentation sker i verksamhetssystemet Pulsen.
I arbetet ingår även att bevaka samt arbeta i Cosmic Link.


Kvalifikationer
Du är utbildad socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda kunskaper om aktuell lagstiftning och vi ser gärna att du har erfarenhet av det nationella arbetssättet IBIC.

För tjänsten krävs B-körkort

Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.

Du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har även en god initiativförmåga.

Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.

Du har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen.



ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse, intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Fagersta kommun, Myndighetsutövning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C48757-2021-1".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Fagersta kommun, Myndighetsutövning

Jobbnummer
5561004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun, Myndighetsutövning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun, Myndighetsutövning: