Extrajobb: Helpdesk Till Telekomföretag
BrainPeople AB / Försäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Studerande inom IT och i behov av extrajobb?
Helpdesk-medarbetare inom IT
Vår kund är ett välkänt företag och bland de större telekombolagen i Norden med ca 900 anställda i Sverige. Till Sveriges stora företag och organisationer tillhandahåller de nättjänster inom data- och telefoni; företagsnät/VPN inklusive IP-telefoni, Internet Access, traditionell fasttelefoni samt integrerade fasta- och mobila telefonilösningar. Dessa lösningar levererar de inom ett eget fullt integrerat nätverk i Norden. Företagets lokaler ligger norr om staden.
Arbetsbeskrivning Du kommer du arbeta med sedvanliga helpdeskärenden, det kan vara att hjälpa till med konton och vpn-uppkopplingar. Du hjälper användaren med sitt ärende genom hela processen via både telefon och mail. Du kommer även att arbeta med att uppdatera intern kontaktinformation och registrera skrotade datorer. Arbetet är endast internt i företaget i Sverige.
Arbetets omfattning Tjänsten är på 25 %, du förväntas arbeta minst 10 tim/vecka och kan lägga upp tiderna efter ditt schema så länge det är på kontorstid 08-17. Tjänsten ska tillsättas omgående och uppdraget pågår i ett år framöver. Du kommer att arbeta som konsult för Brainpeople.
Utvecklingsmöjligheter För dig som studerar är detta ett ypperligt tillfälle att skaffa dig mer erfarenhet inom IT och teknik! Genom detta arbete får du tillfälle att arbeta med det som du studerar till. Arbetet är flexibelt vilket gör att du enkelt kan kombinera detta uppdrag med din skolgång.
Krav på person
Kompetenskrav Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, inom teknik och med kundservice. Du läser en relevant utbildning och har kommit till andra eller tredje året, du bör ha minst ett år kvar av dina studier för att kunna fullfölja hela uppdraget. Du har en mycket god datavana och har jobbat med i Exchange 2007 och i AD.
Personliga egenskaper För att trivas på företaget bör du vara ansvarsfull och lösningsorienterad. Att arbeta med helpdesk ställer krav på att du kan arbeta självständigt och lösa problem på egen hand. Vidare är du en serviceperson ut i fingerspetsarna som ser till att kunden alltid blir nöjd och du levererar gärna det lilla extra.
Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Eva på telefon 08 - 08- 501 018 17
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2010-06-21Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-26
Ange följande referens när du ansöker: 327345
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagBrainPeople AB
AdressBrainPeople AB
Industrigatan 4a
11246 Stockholm
Jobbnummer 681341
Observera att sista ansökningsdag har passerat.