Extra granskare & administratör, vid behov

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.



Överförmyndarnämnden för Flen, Gnesta och Vingåkers kommuner är en kommunal myndighet som har till uppgift att utöva tillsyn över förmyndare, förvaltare och gode män i de samverkande kommunerna. Tillsynen ska verka för att den om har ställföreträdare i form av god man, förvaltare eller förmyndare inte drabbas av rättsförluster.



Publiceringsdatum
2022-10-29

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som, vid behov, kan hjälpa oss med administration och granskning.

Gillar du siffror? Är du administrativt lagd, med god organisationsförmåga? Är du noggrann och har vana av självständigt arbete? Kan du hantera stora mängder handlingar och flera parallella processer samtidigt? Är du bekväm med att arbeta efter rutiner? Gillar du många kontakter, via telefon, brev och mail med andra aktörer och enskilda? Har du god datorvana och erfarenhet av handläggning? Är du personen vi söker? Du kommer att stötta handläggarna med administrativa uppgifter. Du kommer även att självständigt (men med stöd av kollegor och rutiner) granska redovisningshandlingar. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ta emot och registrera in post, sortera in handlingar i akter, lämplighetspröva ställföreträdare, inhämta utredningar såsom läkarintyg, sociala utredningar, efterfråga samt ta emot samtycken och åtaganden, inhämta underlag från banker.



Om din nya arbetsplats:

Tjänsten är placerad på överförmyndarkontoret i Flen som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Som anställd på överförmyndarkontoret arbetar du nära dina kollegor. Du blir en del av en liten arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, samarbete, flexibilitet, prestigelöshet och högt ställda krav på rättssäkerhet. I överförmyndarverksamheten får varje medarbetare en unik och viktig roll där möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling är stor. Vi är måna om att ha en överförmyndarverksamhet av god kvalitet och vi är stolta över vår verksamhet och arbetet vi utför.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad, ordningsam, har god ansvarskänsla, samarbets- och initiativförmåga samt är van att arbeta både självständigt och med andra. Du måste tycka om att arbeta med siffror eftersom en del av arbetet består i att granska redovisningar. Du är organiserad och strukturerad, kan hantera många saker på en gång med bibehållen kontroll. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av redovsning och/eller administration, alternativt gymnasieutbildning med inriktning ekonomi.



Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av:

• överförmyndarfrågor, myndighetsutövning och/eller ärendehandläggning inom offentlig förvaltning.
• verksamhetssystemen LEX och/eller Wärna



Dina personliga egenskaper
Som person är du noggrann, ansvarstagande, självgående och kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt även vid tillfällen med högre arbetsbelastning. Du har en god analytisk förmåga och intresse och fallenhet för siffor/redovisning. Att du har god samarbetsförmåga och att du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang, på ett respektfullt sätt, är viktigt. Om du gillar att vara en del av en verksamhet med fokus på utveckling och rättsäkerhet kommer du att passa hos oss.



Anställningsvillkor

Omfattning/varaktighet:

Anställning vid behov. Timavlönad. Dagtid.

Tidsbegränsad anställning. Tillträde enligt överenskommelse.



Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning



Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård, möjlighet till fler semesterdagar genom semesterväxling och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Sista ansökningsdag 12 november 2022, urval sker fortlöpande.

Tillträde, gärna omgående eller enligt överenskommelse.

Vi undanber oss alla samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.



Kontaktperson för detta jobb
Jenny Dunberg

Enhetschef

0157-43 00 71

jenny.dunberg@flen.se



Fackliga företrädare

Nås via kommunens växel

0157-43 00 00

Varaktighet, arbetstid
Dagtid. Vid behov. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Deltid, vid behov.

Ersättning
Individuell lönesättning, timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
7122070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: