Experis söker en junior, driven inköpare för uppdrag i Tumba omg
Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
För vår kund, ett spännande företag i Tumba, söker Experis Finance nu en junior operativ inköpare som är tillgänglig omgående för ett uppdrag på heltid i 4-6 månader, men eventuell förlängning.
Publiceringsdatum2014-12-13Dina arbetsuppgifterSom operativ inköpare är du en viktig del i vårt inköpsteam. Du kommer att vara spindeln i nätet för inköpsorder, leveransbevakning, artikel- och leverantörs data i IFS. Du kommer över tid att ha kontakt med alla avdelningar på företaget. Vi har ett stort antal leverantörer utanför Sveriges gränser och att klara dialogen på engelska är ett måste. Vi är en service- och stödfunktion till övriga funktioner och det är viktigt att du ser det positiva i utmaningen som de snabba justeringar som vi begär av våra leverantörer för att vi ska möta vår slutkunds behov.
• Avropa inköp genom att ställa ut skriftlig inköpsorder
• Upprätthålla register över material
• Bevaka ordererkännanden
• Bevaka leveranser
• Hantera reklamationer och garantiärenden
• Delta i analysarbete och påföljande förbättringar
• Kontrollera fakturor och hantera reklamationer
Vem är du?
Du har 1-3 års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter.
För rollen är det viktigt att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du är kommunikativ och känner dig bekväm med att prata med kunder och leverantörer per telefon.
Du har en generellt god systemvana och behärskar Office-paketet mycket väl.
Som person är du strukturerad och har bra ordningssinne. Du är självgående, har ett stort driv och är du serviceinriktad och prestigelös som person. Du är positiv, social och ansvarsfull.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och
vi hjälper våra kunder med interimslösningar.
Vi kan erbjuda dig:
• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansök-länken nedan. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten eller konsultrollen är du välkommen att kontakta Konsultchef Anna Aurell-Sundvall på telefon 08-736 29 66.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Aurell-Sundvall 08 - 736 29 66
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2100777
Observera att sista ansökningsdag har passerat.