Erfarna registratorer sökes till myndigheter i Stockholmsområdet
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
2018-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfarna registratorer sökes till myndigheter i Stockholmsområdet" (publicerad 2018-06-07) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vi har upphandlat avtal med Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) som avser bemanning till Kammarkollegiet och även återkommande rekryteringsuppdrag till kommuner och kommunala bolag i Stockholmsområdet.
Publiceringsdatum2018-01-05Dina arbetsuppgifterVi söker registratorer både för direktrekrytering till våra kunder samt för kortare och längre uppdrag. Din huvudsakliga uppgift som registrator är i korthet att ta emot och registrera inkommande och utgående handlingar, att dokumentera vidtagna åtgärder, samt att säkerställa att den digitala och analoga dokumenthanteringen sker enligt fastställda rutiner och regelverk. Bredden i uppdragen kan variera något. Exempel på vanligt förekommande ansvarsområden kan vara:
• Posthantering och skanning av inkomna handlingar
• Ansvar för officiell epostlåda
• Diarieföring, expediering och arkivering
• Utlämnanden av allmänna handlingar
• Information och service allmänheten
• Ta fram statistik om pågående och avslutade ärenden
• Internt stöd och utveckling av dokumenthanteringsfrågor
Vem är du?
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
• Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning samt arbetslivserfarenhet som registrator.
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller
• Visual Arkiv).
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar.
Du erbjuds
Som registrator har du en viktig funktion inom kommunikation och rättssäkerhet inom den offentliga sektorn, vilket i förlängningen kommer allmänheten till godo. I din roll bidrar till kunskap, förståelse och utveckling av en effektiv administration och dokumenthanteringsprocess.
Registratorsuppdragen kan komma att variera i längd och även i sysselsättningsgrad. Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos någon av våra kunder, alternativt rekryteras direkt till någon av våra kunder. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Emily Beijer på mail
emily.beijer@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmily Beijer 0700-22 05 76
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3886916
Observera att sista ansökningsdag har passerat.