Erfarna assistenter sökes till myndigheter i Stockholmsområdet
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
2018-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfarna assistenter sökes till myndigheter i Stockholmsområdet" (publicerad 2018-06-08) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vi har upphandlat avtal med Kammarkollegiet som avser bemanning inom tjänstemannasektorn, och vi har även återkommande rekryteringsuppdrag för tjänster i kommuner och kommunala bolag, utifrån SKL-avtal (Sveriges kommuner och Landsting).
Publiceringsdatum2018-03-12Dina arbetsuppgifterVi söker regelbundet assistenter till kortare och längre konsultuppdrag i statliga myndigheter och andra offentligt styrda organ. Utformningen av uppdragen varierar med avseende på vilken arbetsplats det gäller, samt hur lång erfarenhet du har av att arbeta som assistent. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara:
• Hantera återkommande arbetsuppgifter så som kopiering, sortering och posthantering.
• Arbete utifrån fastlagda rutiner.
• Assistera och ge service till en eller flera personer, exempelvis en chef eller en avdelning.
• Hantera många kontakter med anställda och allmänhet.
• Skriva protokoll och andra dokument.
• Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram.
• Göra kalenderbokningar.
• Mötesbokningar.
• Reseplanering.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande och vi ser gärna av att du har erfarenhet av att arbeta som assistent tidigare, gärna i offentligt styrd verksamhet. För en del av uppdragen krävs att du har minst tre års erfarenhet som assistent. I samtliga tjänster fordras att du är van att arbeta i MS Office.
Som assistent bör du vara noggrann, organiserad och samtidigt effektiv. Du kan hantera flera kontakter och arbetsuppgifter samtidigt, och du tar dig an och färdigställer arbetsuppgifterna i enlighet med gängse rutiner och regelverk. Du formulerar dig väl i tal och skrift, kan göra enklare beräkningar och du trivs med att ge service och support.
Du erbjuds
Du har i ditt uppdrag som assistent en betydelsefull roll som stöd till avdelningar, chefer och medarbetare i den offentliga organisationen. Genom ett kvalitativt och effektivt arbete medverkar du till att organisationen uppnår sina uppställda mål, vilket i förlängningen kommer allmänheten till godo.
Uppdragen kan komma att variera i längd och även i sysselsättningsgrad. Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos någon av våra kunder. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta My Bergdahl på mailadress
my.bergdahl@jurek.se eller telefon 070-773 18 91.Välkommen med din ansökan redan idag på
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMy Bergdahl
my.bergdahl@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4015110
Observera att sista ansökningsdag har passerat.