Erfarna assistenter sökes till myndigheter i Stockholmsområdet

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vi har upphandlat avtal med Kammarkollegiet och SKL som avser bemanning inom tjänstemannasektorn, och vi har även återkommande rekryteringsuppdrag för tjänster i kommuner och kommunala bolag.

Publiceringsdatum
2018-06-08

Dina arbetsuppgifter
Vi söker regelbundet assistenter till kortare och längre konsultuppdrag till myndigheter, kommuner och andra statliga verksamheter. Utformningen av uppdragen varierar med avseende på vilken arbetsplats det gäller, samt hur lång erfarenhet du har av att arbeta som assistent. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara:

• Hantera återkommande arbetsuppgifter så som kopiering, sortering och posthantering.
• Arbete utifrån fastlagda rutiner.
• Assistera och ge service till en eller flera personer, exempelvis en chef eller en avdelning.
• Hantera många kontakter med anställda och allmänhet.
• Skriva protokoll och andra dokument.
• Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram.
• Göra kalenderbokningar.
• Mötesbokningar.
• Reseplanering.



Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande, samt att du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter, gärna i offentligt styrd verksamhet. För en del av uppdragen krävs att du har minst tre års erfarenhet som assistent. I samtliga tjänster fordras att du är van att arbeta i MS Office.

Som assistent bör du vara noggrann, organiserad och samtidigt effektiv. Du kan hantera flera kontakter och arbetsuppgifter samtidigt, och du tar dig an och färdigställer arbetsuppgifterna i enlighet med gängse rutiner och regelverk. Du formulerar dig väl i tal och skrift, kan göra enklare beräkningar och du trivs med att ge service och support.



Du erbjuds

Du har i ditt uppdrag som assistent en betydelsefull roll som stöd till avdelningar, chefer och medarbetare i den offentliga organisationen. Genom ett kvalitativt och effektivt arbete medverkar du till att organisationen uppnår sina uppställda mål, vilket i förlängningen kommer allmänheten till godo.

Uppdragen kan komma att variera i längd och även i sysselsättningsgrad. Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos någon av våra kunder. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta My Bergdahl på mailadress my.bergdahl@jurek.se eller telefon 070-773 18 91.



Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.



Sista ansökningsdag

Vi intervjuar löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
My Bergdahl my.bergdahl@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4193845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: