Erfaren rådgivare i statliga arbetsgivarfrågor
Arbetsgivarverket, Arbetsgivarutveckling / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket, Arbetsgivarutveckling i Stockholm Arbetsgivarverket är arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är 240 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 270 000 anställda.
Publiceringsdatum2019-03-07ArbetsuppgifterVi söker dig som under 6 månader vill arbeta som rådgivare med kvalificerad, professionell och konsultativ rådgivning till statliga arbetsgivare i alla förekommande arbetsgivarfrågor. Bland annat tillämpning av arbets- och kollektivavtalsrättsliga bestämmelser kring till exempel anställning, verksamhetsövergång, lönebildning, omlokalisering, uppsägning och omställning samt stöd för medlemmarnas strategiska kompetensförsörjning.
För arbetet krävs att du kan och trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med dina 14 rådgivarkollegor och övriga kollegor på Arbetsgivarverket. För att trivas i rollen behöver du ha både djupa kunskaper och erfarenhet av såväl HR-processer och de centrala kollektivavtalen som partssystemet och den statliga särregleringen. Du ska vara bra på att föra en konstruktiv dialog kring enkla såväl som komplicerade arbetsgivarfrågor och ha lätt för att skapa och upprätthålla framgångsrika relationer. I arbetet möter du såväl chefer och andra arbetsgivarföreträdare som fackliga företrädare på olika nivåer. Du arbetar prestigelöst och kan förklara komplexa sammanhang på ett lättförståeligt sätt med budskapets kärna i fokus. Du behöver ha ett genuint intresse av att utveckla och arbeta med arbetsgivarpolitiska frågor ur ett nationellt statligt arbetsgivarperspektiv.
KvalifikationerFör arbetet krävs att du har
• en för arbetet relevant universitets- eller högskoleutbildning inom t.ex. juridik eller personalvetenskap
• flerårig erfarenhet av att arbeta med arbetsgivarfrågor i statlig verksamhet
• goda kunskaper om de statliga kollektivavtalen
• goda kunskaper i arbetsrätt
• goda kunskaper om samtliga HR-processer
• mycket god samarbetsförmåga
• mycket god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i både tal och skrift
Meriterande är
• erfarenhet av kollektivavtalstvister
• egen chefs- eller ledarerfarenhet
ÖVRIGT
Arbetsgivarverket tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Åsa Krook, Chef för Arbetsgivarutveckling, nås på telefon 08-700 13 00.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Du söker via länken i annonsen. Välj att skapa ett konto eller bifoga din ansökan via formulär. Uppgifterna behandlas och sparas enligt tillämplig dataskyddslagstiftning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-28
Ange följande referens när du ansöker: 2019/0245
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Krook 08-700 13 00
FöretagArbetsgivarverket, Arbetsgivarutveckling
AdressArbetsgivarverket, Arbetsgivarutveckling
Box 3267
10365 Stockholm
KontorsadressSveavägen 44 Stockholm
Jobbnummer 4654345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.