Erfaren IT-konsult till Staples i Kalmar
Bravura / Datajobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Kalmar,
Nybro,
Emmaboda,
Oskarshamn,
Karlskrona eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2014-10-20FöretagetStaples/Connect i Kalmar söker en erfaren IT-konsult. Connect är i grunden en väletablerad leverantör av IT-infrastruktur och dokumenthantering med stort fokus på att leverera dessa lösningar på ett sätt som gör det enkelt för slutkunden. Företaget etablerar sig nu fullt ut på flera orter, varav Kalmar med omnejd är en mycket viktig region. Detta gör de genom ett nära knutet samarbete med Staples, där Connect tagit över management och ledning av den del kring verksamheten som idag levererar produkter, mjukvaror, service och tjänster kring IT, dokumenthantering och MFP/copyprinters. Här blir du en del av ett drivet team där fokus ligger på att bygga lönsamma affärer och att fortsätta bidra till företagets expansiva tillväxt.
I rollen som IT-konsult kommer du att jobba med implementering av IT-infrastruktur hos Staples och Connects kunder. Rollen innefattar hela IT-infrastrukturprojekt såsom tekniska förstudier, framtagning av teknisk lösning och implementering av lösningen hos kund och du har ett övergripande tekniskt ansvar för kundens IT-miljö. Du kommer också att installera, drifta och konsultera kunder i mjukvara för digitala dokumentflöden.
Detta är en direktrekrytering som innebär anställning hos Staples/Connect.
Dina arbetsuppgifterI rollen som IT-konsult kommer du att jobba med implementering av IT-infrastruktur hos Staples och Connects kunder. Rollen innefattar hela IT-infrastrukturprojekt såsom tekniska förstudier, framtagning av teknisk lösning och implementering av lösningen hos kund och du har ett övergripande tekniskt ansvar för kundens IT-miljö. Du kommer också att installera, drifta och konsultera kunder i mjukvara för digitala dokumentflöden.
Detta är en direktrekrytering som innebär anställning hos Staples/Connect.
Kvalifikationer• Minst gymnasieutbildning inom IT, gärna examen från högskola/universitet
• Flerårig erfarenhet som konsult inom IT-infrastruktur
• God erfarenhet av systeminstallationer och serverdrift
• Goda kunskaper om switchar, routrar och brandväggar
• Goda kunskaper inom Microsoft Server, AD, Exchange, SCCM, SQL etc
• Goda kunskaper inom VMware/Hyper-V/Citrix och Storage-lösningar
• Kunskaper i elektronisk dokumenthantering (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
• Körkort B
Dina personliga egenskaperVi söker en konsultmässig person med god social förmåga. Detta innebär att du är flexibel och anpassningsbar gentemot alla typer av kunder och lyhörd för deras behov. Vidare stimuleras du av att arbeta självständigt och i team i en resultatorienterad organisation.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kalmar
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Regionschef, Max Runnqvist: 0705674767
Sökord: konsult, IT, switchar, routrar och brandväggar, Microsoft Server, AD, Exchange, SCCM, SQL, VMware, Hyper-V, Citrix, Storage, IT-infrastruktur, IT-konsult, konsult, elektronisk dokumenthantering, Kalmar
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Kihlgren 08-40024050
maria.kihlgren@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0880
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2037367
Observera att sista ansökningsdag har passerat.