Erfaren ekonomiassistent till SFV Ekonomi och styrningssystem

Statens Fastighetsverk / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Fastighetsverk i Stockholm, Solna, Botkyrka, Ekerö, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter - däribland slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.

SFV Ekonomi och styrningssystem är en del av Ekonomiavdelningen, enheten består av 10 personer. Enheten ansvarar bl.a för myndighetens ekonomimodell, redovisning, finansieringsfrågor, in- och utbetalningar samt förvaltning och utveckling av affärssystemen samt rådgivning och stöd till organisationen. Nu behöver vi förstärka vår enhet och söker en ekonomiassistent med inriktning kundreskontra.



Din roll

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ansvarig för kundreskontra ingår bland annat:

• dagligen registrera/bokföra inbetalningar
• se till att faktureringen till kunder görs
• skicka betalningspåminnelser
• följa upp inkassoärenden
• skicka räntefakturor
• månatligen göra kontoavstämningar
• göra avstämningar mellan fastighetssystem och ekonomisystem

Arbetsuppgifterna varvas med att svara på frågor från SFV:s kunder om t.ex. avier och påminnelser. I rollen kommer du även vid behov att stödja övriga medarbetare och svara på frågor inom ekonomiområdet. Vi arbetar idag i fastighetssystemet FAST2 och ekonomisystemet Agresso.

Du kommer även att arbeta en del av tiden med leverantörreskontra och främst då fakturadistribuering samt att svara på frågor från leverantörer.



Publiceringsdatum
2018-01-19

Profil
Vi söker dig som är gymnasieekonom och har flerårig erfarenhet från kundreskontra. Vidare har du erfarenhet från fastighetsbranschen. Du har i dina tidigare roller varit med och utvecklat samt förbättrat arbetssätt inom kundreskontra. Du behöver även ha goda kunskaper i Officepaketet samt lätt för att lära dig nya system.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera olika ekonomi- och fastighetssystem.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du serviceinriktad, noggrann, strukturerad och har ett öga för siffror. Vi ser också att du har en god kommunikationsförmåga samt lätt för att samarbeta.



Mer information

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.

Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sista ansökningsdag 18-02-05

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
,

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mariette Molin, Redovisningschef mariette.molin@sfv.se 010-478 74 07

Företag
Statens fastighetsverk

Adress
Statens fastighetsverk
Box 2263
10316 Stockholm

Kontorsadress
Box 2263

Jobbnummer
3913208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Fastighetsverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Fastighetsverk: