Erfaren ekonomiassistent för konsultuppdrag i Stockholm

Capega AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-08-25


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Är du en självgående och noggrann ekonomiassistent med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra? Har du dessutom arbetat i NetSuite eller andra större ekonomisystem? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig!
Vi söker nu en konsult för ett sex månader långt uppdrag med start i september. I rollen blir du en viktig del av företagets ekonomi- och betalningsteam, där du ansvarar för att driva och säkerställa smidiga dagliga processer. Du arbetar självständigt, tar eget ansvar och levererar hög service och kvalitet till både interna kollegor och externa samarbetspartners.

Arbetsbeskrivning I rollen kommer du att arbeta brett inom kund- och leverantörsreskontra. Du hanterar de dagliga flödena inom fakturering, betalningar och avstämningar, samtidigt som du bidrar till att utveckla och förbättra rutiner. Du förväntas vara självgående i din roll och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system.
Arbetet innebär:
Hantering av kundreskontra och leverantörsreskontra
Fakturering och uppföljning av inbetalningar
Avstämningar och löpande kontroll av flöden
Stöd vid incidenthantering och utredning av ärenden
Arbete i ekonomisystem där erfarenhet av NetSuite är meriterande

Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete inom kund- och/eller leverantörsreskontra. Du har god förståelse för ekonomiska flöden och betalningsprocesser, är noggrann och strukturerad samt trivs med att arbeta i en självständig roll. Erfarenhet av NetSuite är starkt meriterande, men vi värdesätter även bred systemvana och en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya system. Du behärskar svenska och engelska obehindrat, både i tal och skrift.
Längd på uppdrag Uppdraget är på heltid (100 %) med start den 1 september 2025 och pågår till och med den 28 februari 2026. Du kommer att arbeta på plats hos kunden i Stockholm. Urval sker löpande. Kontakt och Ansökan Skicka in din ansökan eller connecta med oss redan idag - så håller vi dig uppdaterad om uppdrag som matchar din profil. Har du frågor? Tveka inte att kontakta Elin Eklöf, rekryteringskonsult på Capega.

Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Elin Eklöf
elin.eklof@capega.se

Jobbnummer
9474923

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: