Entreprenadupphandlare till inköpsenheten i Täby kommun

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Täby
2022-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Entreprenadupphandlare till inköpsenheten i Täby kommun" (publicerad 2022-08-30) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Nu söker vi en entreprenadupphandlare som ska förstärka vår inköpsenhet!

Publiceringsdatum
2022-04-07

Om tjänsten
Du kommer ingå i den centrala inköpsenheten som består av 12 kompetenta och trevliga kollegor samt inköpschef. Vår målsättning är att arbeta kategoristyrt med inköp och vi har påbörjat implementering av detta arbetssätt.

Du kommer främst att arbeta med upphandling av ramavtal och entreprenader inom kategorin bygg och anläggning. Komplexiteten i projekten kommer att variera - allt från strategiska upphandlingar till standardiserade avrop.

I din roll kommer du att driva upphandlingar genom hela inköpsprocessen och säkerställa att kommunen gör bra affärer i enlighet med gällande lagstiftning, samt kommunens och enhetens mål. Som upphandlare kommer du att arbeta projektorienterat, faktabaserat och tvärfunktionellt. Vi söker dig som vill utveckla och förbättra den offentliga affären i Täby kommun tillsammans med dina kollegor på inköpsenheten och verksamheterna.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att:

• Leda verksamheterna i upphandlingsarbetet från ax till limpa inom ramen för kommunens inköpsprocess
• Identifiera förbättringsområden för att addera mervärde i inköpsprocessen
• Ge stöd och råd i inköpsrelaterade frågor från verksamheterna och allmänhet
• Delta i och bidra till kategoriarbetet för Bygg & anläggning
• Hålla dig uppdaterad om relevanta leverantörsmarknader
• Administrera avtal i avtalskatalogen, såsom avtalsförlängningar mm.
Vem är du?
• Du har god erfarenhet av att självständigt driva projektorienterat upphandlingsarbete
• Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller inköp alternativt motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt
• Du har god kunskap och erfarenhet av att arbeta med AB04/ABT06 och ABK09
• Du har goda kunskaper om gällande upphandlingslagstiftning
• Du talar och skriver svenska obehindrat
• Det är meriterande om du arbetat inom offentlig sektor

Som person är du driven och trivs med att arbeta med att utveckla/förbättra. Du har förmågan att agera på en strategisk nivå samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du har ett strukturerat, flexibelt, analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter av arbete med liknande uppgifter. Är du, utöver allt ovan, en team-människa som är lyhörd och kommunikativ. Ja, då kan du vara den vi söker!
Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas - hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.

På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.

Inköpsenheten verkar för en strategisk och hållbar hantering av kommunens resurser genom en effektiv inköpsprocess där leverantörsdialog, behovs- och marknadsanalys samt avtalsförvaltning ska ha en central roll.

Vårt uppdrag är att i samverkan med verksamheterna säkerställa att anskaffningar sker affärsmässigt enligt gällande lagstiftning och kommunens mål och riktlinjer. Vi arbetar faktabaserat och tvärfunktionellt tillsammans med verksamheterna för att skapa effektivitet och största möjliga affärsvärde för kommunen.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Sista ansökningsdag är 2022-05-01. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.

Fackliga representanter:

Linda-Marie Palm Vision, 08-55 55 90 00, lindamarie.palm@taby.se

Helen Klockare, SACO, 08-555 590 00, helen.klockare@taby.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Kontakt
Rekryteringskonsult
Maria Von Sterneck
0737-07 71 70

Jobbnummer
6520556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: