Enhetschef till sektionen Ordinärt boende

Falu kommun / Sjukvårdschefsjobb / Falun
2018-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till sektionen Ordinärt boende" (publicerad 2023-04-11) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Sektionen Ordinärt boende söker nu två nya enhetschefer där den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra är en visstidsanställning.

Oavsett om du är i början av din karriär och vill inrikta dig mot ledarskap, eller om du är en erfaren ledare som vill ta ditt ledarskap till nya nivåer, så innehåller rollen som enhetschef både utmaningar och möjligheter som du löser tillsammans med vår kompetenta personal. Det här är en ledartjänst med mycket potential!

Sektionen Ordinärt boende ansvarar för kommunens hemtjänst, dagverksamhet, mattjänst, träffpunkter, kommunfixare, anhörigavlösning, trygghetscentral och nattpatruller. I sektionen arbetar idag 16 enhetschefer som uppmuntras till att ha mycket samarbete sinsemellan. Du ingår i sektionens ledningsgrupp där vi coachar, stöttar och hjälper varandra.

Omvårdnadsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där Trygghet är ett centralt begrepp i arbetet tillsammans med kunden. Varje möte med den enskilde ska kännetecknas av gott bemötande, kontinuitet och inflytande.

Publiceringsdatum
2018-09-27

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef är din främsta uppgift att leda, planera och utveckla verksamheten. Detta sker utifrån beviljade biståndsbeslut enligt SoL och inom givna ekonomiska ramar. Målsättningen är att kunden/brukaren ska få en bra omsorg med hög kvalitet.

Som stöd på din enhet har du medarbetare, gruppledare och planerare. Medarbetarna på enheten har olika ombudsuppdrag. Du leder, coachar och följer upp dina medarbetares insatser. Vi vill att du är en närvarande ledare som tycker om mötet med dina medarbetare. Du ska vara en god representant i värdegrundsarbete, då det är viktigt att våra kunder/brukare möts av professionella medarbetare med positiv attityd och gott bemötande.

Du kommer att gå kommunens ledarskapsprogram samt få en mentor under ditt första år hos oss. Det är viktigt att du känner att vi tar hand om dig från första dagen! Vi erbjuder även centrala funktioner för ekonomi, HR och kommunikation.

Kvalifikationer
• Högskoleexamen från personal- och arbetslivprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• Erfarenhet av äldreomsorg

• God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift

• Datorvana

• B-körkort

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är prestigelös, initiativtagande och har ett tydligt och inspirerande ledarskap. Du är stabil i dig själv och i din roll, har god självinsikt och är empatisk. Du har förmåga att engagera och motivera dina medarbetare samt att skapa ett gott arbetsklimat där du främjar dina medarbetares utveckling. Arbetet kräver att du tar ansvar för din uppgift och samarbetar med kollegor, medarbetare, brukare och anhöriga.

Du är resultatorienterad, har en god ekonomisk hushållning och ett intresse för utvecklingsarbete. Och kanske viktigast av allt är du har ett gott kundperspektiv där du värdesätter de olikheter vi har.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet av intäktsfinansierad verksamhet

• Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet

• Erfarenhet av att arbeta som ledare

• Erfarenhet av personal-, budget- och verksamhetsansvar

Vi erbjuder
En tillsvidareanställning samt en visstidsanställning till och med 2019-12-31. Båda tjänsterna är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Kopior på betyg och intyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Falu kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Upplysningar

Leif Ekman, sektionschef, tfn: 023-823 19

Fackliga företrädare

Vision, Kerstin Degerlund, tfn: 023-820 64

Ledarna, Karolina Roos, tfn: 023-863 30

Kommunal, Larry Palmén Logren, larry.logren-palmen@falun.se

Kontaktinformation
Leif Ekman, Sektionschef, LEK02@falun.se

Arbetsplats
Slaggatan 3

79171 Falun

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-10
Ange följande referens när du ansöker: 3925851587
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leif Ekman LEK02@falun.se

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
Falu kommun
79183 Falun

Kontorsadress
Slaggatan 3, 79171 Falun

Jobbnummer
4370076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: