Enhetschef till Marknad i Stockholm, Gävle eller Göteborg

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenter Marknadsenhet inom Division Myndighetsservice är placerad i Östersund, Gävle, Stockholm samt Göteborg och består idag av 12 medarbetare varav en avdelningschef. Inom marknad arbetar vi för att göra våra kunder nöjda med våra tjänster samt se till att nya kunder ansluts till våra tjänster inom lön, ekonomi och e-handel. Vi ansvarar också för divisionens kundundersökningar, kundkommunikation, marknadsaktiviteter, tjänstekatalog, blanketthantering samt att utveckla och förvalta överenskommelser med tillhörande avtalsdokument kopplat till kund.

Vi behöver nu förstärka med en enhetschef som kommer att ansvara för enhet kund och som främst arbetar med att säkerställa att arbetet med våra befintliga kunder fungerar på ett bra sätt. Tillsammans med kundansvariga och kundadministratörer ska en god intern samverkan utformas för att säkerställa nöjda kunder. Dialogen med våra kontaktpersoner i samverkan är en viktig del i att säkerställa nöjda kunder samt att fånga framtida behov av utveckling och öka tjänsteleveransen till kunderna. Under 2020/2021 ligger fokus i att motivera att förflytta våra kunder till de standardtjänster som har utformats. Motiveras du av att arbeta med att skapa förutsättningar för att få nöjda kunder, etablera strukturer för interna samverkan och förädla kundupplevelsen, har vana att leda och motivera andra samt trivs i en miljö som ständigt utvecklas? Tycker du att omväxling förnöjer och ser dig själv i en roll där du får möjlighet att utveckla effektiva arbetssätt samtidigt som du arbetar med att coacha? Då kan detta vara något för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du att leda, planera, samordna och utveckla din enhet. Du har personal-, budget- och resultatansvar samt ansvarar för att din enhet når de mål som är uppsatta. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp, där du aktivt bidrar till utveckling av avdelningens verksamhet. Du coachar dina medarbetare och arbetar med ständiga förbättringar.

Publiceringsdatum
2021-07-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk examen inom samhälle/ekonomi eller motsvarande utbildning
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med kunder på taktisk/strategisk nivå med motsvarande tjänsteerbjudande som Statens servicecenter
• Minst 2 års erfarenhet av att etablera interna strukturer för att nå nöjda kunder
• Minst 5 års erfarenhet som chef med personal- och verksamhetsansvar



Det är meriterande om du har:

• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta inom shared servicecenter
• Minst 3 års erfarenhet som chef för kundansvariga
• Minst 5 års erfarenhet från offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete i produktion med administrativa tjänster såsom lön och/eller ekonomi



Vidare ska du ha följande förmågor:

• God ledarskapsförmåga, där du skapar goda förutsättningar för dina medarbetare, genom att engagera, återkoppla och skapa delaktighet
• Bidra till ett gott samarbete och skapa förtroende för såväl dina kollegor, kunder som externa aktörer
• Flexibel i ditt arbetssätt
• Ge god service, internt och externt
• Kunna strukturera och prioritera ditt arbete
• Kommunicera väl på svenska i tal och skrift

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i Gävle, Stockholm eller Göteborg.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Skicka ansökan tillsammans med CV och personligt brev och berätta varför du söker tjänsten. Motivera tydligt i din ansökan hur du uppfyller kvalifikationerna.
Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2021. De första intervjuerna kommer att hållas under v.34-36.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5843378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: