Enhetschef till korttidsboende och bostad med särskild service
Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg / Sjukvårdschefsjobb / Strängnäs
2023-08-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till korttidsboende och bostad med särskild service" (publicerad 2024-02-12) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg i Strängnäs Är du en driven och engagerad ledare som dessutom vill vara med i uppstarten av en ny gruppbostad? Då kan detta vara något för dig!
Verksamhetsområdet funktionshinderomsorgen inom Socialkontoret i Strängnäs kommun är ett expansivt och utvecklande område. Vi kommer under nästkommande år starta upp en ny gruppbostad som planeras vara inflyttningsklar sommaren/hösten 2024. Nu söker vi en engagerad enhetschef som vill vara med och driva detta projekt och dessutom ansvara för områdets korttidsverksamhet LSS, samt avlösning och ledsagning för personer upp till 21 år.
Är du den vi söker?
Publiceringsdatum2023-08-16ArbetsuppgifterTillsammans med dina kollegor driver du ett utvecklingsinriktat arbete i ett nära samarbete och med en samsyn för hela verksamhetsområdet. Med ditt engagemang och din erfarenhet kommer du att tydliggöra målen och driva utvecklingsarbete tillsammans med cirka tjugo medarbetare. Som enhetschef utgår du från ett gemensamt kontor som delas med chefskollegor och administrativa enheten från funktionshinderområdet.
Dina arbetsuppgifter innebär verksamhets-, personal-, budget-, arbetsmiljöansvar samt ansvar för utveckling-, kvalitet-, och uppföljning. Du är direkt underställd verksamhetschefschefen och ingår tillsammans med övriga nio chefer och verksamhetsutvecklare inom LSS och socialpsykiatri i verksamhetsområdets ledningsgrupp.
Vidare kommer du att delta i planeringsfasen för ett nytt boende med syfte att säkerställa högkvalitativ vård, stöd och omsorg för våra brukare. Du kommer också att ansvara för att organisera och genomföra en smidig uppstart, inklusive utbildning för nya medarbetare och etablering av boendets rutiner och processer.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har en kandidatexamen som arbetsgivaren bedömer som lämplig,
• har flerårig relevant ledarerfarenhet, gärna med budget-, verksamhets- och personalansvar,
• har god kunskap och flerårig erfarenhet av verksamhetsområdet funktionshindersomsorg, målgruppen och aktuell lagstiftning,
• har erfarenhet av ledarskap i en politikerstyrd organisation och utvecklingsarbete.
Har du tidigare varit med i en uppstart av ett nytt boende, eller i liknande projekt, är det meriterande.
För att kunna driva utvecklingen framåt krävs ett gott samarbete chefskollegor emellan och du är därför en god lagspelare. Du förväntas att kommunicera med interna såväl externa parter, således har du förståelse för vikten av tydlig kommunikation. Vi tror också att du har mod samt förmågan att motivera andra i ditt arbete för att nå verksamhetsområdets mål om delaktiga brukare och attraktiv arbetsgivare.
För oss är det viktigt att du som ledare har helheten i fokus och genom ett nära ledarskap har du förmågan att stödja, utveckla och engagera dina medarbetare i det dagliga arbetet och i utvecklingen av enheten. Att vara serviceinriktad med ett fokus på brukare såväl som medarbetare är en självklarhet för dig.
Eftersom du kommer att arbeta operativt och framför allt nära medarbetarna är det viktigt för oss att du tycker om att arbeta med människor. Vi lägger stor vikt på ledarskapet och personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida;
https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommunSträngnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "361/23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)
Arbetsplats Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg
Kontakt Verksamhetschef
Carina Lundstedt
0152 296 21 Jobbnummer 8032998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.