Enhetschef till Hemgården
Herrljunga kommun, Socialförvaltning / Sjukvårdschefsjobb / Herrljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Herrljunga,
Vårgårda,
Vara,
Falköping,
Ale eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Herrljunga kommun, Socialförvaltning i Herrljunga,
Borås eller i
hela Sverige Välkommen till Herrljunga kommun - hjärtat av Västra Götaland! Med våra goda pendlingsmöjligheter och vår tydliga och välkomnande VI-känsla är vi kommunen och arbetsgivaren för dig. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål om långsiktig hållbarhet och att bli 10 000 invånare.
Publiceringsdatum2022-02-24ArbetsuppgifterEn av våra enhetschefer på Hemgården går nu vidare mot nya uppdrag och därför söker vi nu en ny enhetschefskollega till våra somatiska enheter.
Ditt huvuduppdrag är bedriva en verksamhet utifrån den Nationella värdegrunden för äldreomsorg, med den boende i fokus och inom givna ekonomiska ramar. Du har ansvar över verksamhet, ekonomi och personal. Du följer löpande upp din verksamhet efter de mål som är satta och jobbar ständigt med utveckling. Du leder verksamheten tillsammans med dina åtta enhetschefskollegor och närmsta verksamhetschef inom vård och omsorg. Du arbetar tätt tillsammans med stödfunktioner som HR, controller och stab och ser till att verksamheten håller en hög kvalitet.
Vi söker dig som gillar ledarskap och äldreomsorg, som ser möjligheter istället för hinder. Vi behöver en tydlig ledare som är flexibel, ansvarstagande, har lätt för att samarbeta och är kunnig inom sitt område. Du måste gilla att vara nära din verksamhet och ha daglig kontakt med medarbetare, boende och anhöriga. Du vill utveckla och leda utifrån den Nationella värdegrunden.
Du har erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap sedan tidigare. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i politisk styrd organisation och tidigare arbete som chef.
Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, du har god datavana och innehar körkort. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur belastningsregistret krävs.
Vi förväntar oss vidare att du:
• Är flexibel och hjälpsam mot dina kollegor
• Är engagerad i ditt arbete och har en positiv inställning.
• Vågar prova och misslyckas
• Leder och motiverar medarbetarna i det dagliga arbetet på ett sätt som skapar engagemang, tillit och delaktighet.
• Uppskattar och hanterar en föränderlig verksamhet.
• Är bra på att samarbeta och samverka både internt och externt
• Gärna kunskaper inom personalplanering och schemaläggning.
Du ingår i vård och omsorgs ledningsgrupp tillsammans med dina kollegor och verksamhetschefen.
Låter det spännande, utmanande och intressant? Då kanske du är den som tillsammans med oss ska anta utmaningen?
KvalifikationerDu har högskoleexamen från social omsorg, socionom, socialpedagog, leg sjuksköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden.
Varmt välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHerrljunga kommun, Socialförvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1006856 - Kopia (3) - Kopia".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Herrljunga kommun (org.nr 212000-1520)
Arbetsplats Herrljunga kommun, Socialförvaltning
Kontakt Verksamhetschef Vård och Omsorg
Susanne Johnsen
0513-171 55 eller via kommunens växel 0513-17000. Jobbnummer 6378425
Observera att sista ansökningsdag har passerat.