Enhetschef till gymnasieantagningen i Västernorrlands län

Sollefteå kommun, Gymnasiet / Administratörsjobb / Sollefteå
2024-11-07


Visa alla administratörsjobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollefteå kommun, Gymnasiet i Sollefteå

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv.

För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål.

Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2024-11-07

Arbetsuppgifter
Gymnasieantagningen i Västernorrlands län är ett gemensamt antagningskansli för den som ska söka till gymnasieskolan eller den anpassade gymnasieskolan och är folkbokförd i länet. Gymnasieantagningen för Västernorrlands län finns organiserad inom Sollefteå kommun och sköter gymnasieantagningen för alla sju kommuner i Västernorrland, kommunala och fristående gymnasieskolor.

Enheten söker nu en enhetschef som ansvarar, leder, planerar, kommunicerar och utvecklar processer och rutiner för antagningen till gymnasie- och anpassade gymnasieskolan samt hanterar operativa uppdrag inom den gemensamma gymnasieregionen.

Som enhetschef för gymnasieantagningen är du representant vid möten, både intern och externt, med tex skolchefer, gymnasiechefer och grundskolechefer. Som enhetschef för gymnasieantagningen har du personal-, budget- och verksamhetsansvar för din enhet. Du arbetsleder två handläggare och säkerställer att antagningen sker i enlighet med gällande rutiner och aktuellt regelverk.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen med relevant inriktning för arbetsuppgifterna eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt som bedöms likvärdig. Du har god kunskap om administrativa rutiner och kännedom om de regelverk som styr antagningsprocessen. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och projektledning är meriterande.

Som person är du utåtriktad och har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten och dess behov. Du är analytisk och har lätt att se sammanhang och har förmågan att identifiera förbättringsområden och implementera effektiva lösningar. Arbetet innebär kontakter både internt och externt, något som ställer krav på samarbetsförmåga, att du är serviceinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Du är en trygg ledare som kan fatta beslut och samtidigt har en lyhördhet för medarbetarnas behov. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.

Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.

När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.

Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.

Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1323605".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollefteå kommun (org.nr 212000-2437)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sollefteå kommun, Gymnasiet

Kontakt
Skolchef
Örjan Abrahamsson
070-608 30 07

Jobbnummer
8999048

Prenumerera på jobb från Sollefteå kommun, Gymnasiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollefteå kommun, Gymnasiet: