Enhetschef till enheten för leverantörsreskontra i Gävle

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Motiveras du av att utveckla medarbetare och bygga team?
Vi söker nu en enhetschef till vår enhet för Leverantörsreskontra i Gävle. Anställningen är placerad inom avdelningen Ekonomi- och konsulttjänster som har verksamhet i Gävle, Östersund, Stockholm och Sollefteå. Avdelningen ansvarar för alla tjänsteleveranser inom e-handel, redovisning och också konsulttjänster inom ekonomi och HR.

Statens servicecenter söker en lösningsorienterad chef som kommer att ansvara för den dagliga driften av leverantörsfaktura och betalningar för ett antal statliga myndigheter. Enheten ansvarar för leverantörsfakturahantering, kontering samt kontroller och betalningar för närmare 80 myndigheter. Vi jobbar för att implementera, effektivisera och automatisera våra processer och tillsammans med kompetenta kollegor kommer du att bidra till nöjda kunder och en effektiv statsförvaltning. Vi söker en ledare som motiveras av att utveckla sina medarbetare och bygga välfungerande team. I dagsläget finns 15 medarbetare på enheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som chef förväntas du fokusera på kvalitet i leveranser och utveckling av medarbetarna samt teamet. Enhetschefens uppgift är att säkerställa rätt kompetens och resurser på kort- och lång sikt, samt att genom dialog skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin kompetensutveckling. Genom att skapa motivation och engagemang har enhetschefen en viktig uppgift att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats. Du bidrar med att se till att processerna kontinuerligt utvärderas och utvecklas för att optimera nyttan av att samla all fakturahantering i staten hos Statens servicecenter. Du leder och fördelar arbetet och säkerställer en effektiv bemanningsplanering som leder till måluppfyllelse. Tillsammans med kollegor inom avdelningen och från andra delar av divisionen säkerställer du en samordnad leverans av tjänster till Statens servicecenters kunder, vilket innebär stort fokus på samverkan både internt och med kund. Du har personal- och budgetansvar för enheten. Enhetschefen rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp, tillsammans med åtta andra enhetschefer.

Publiceringsdatum
2022-05-10

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Minst tre års erfarenhet av verksamhets- och personalledning
• Erfarenhet av att ha arbetat med redovisning

Vi ser att du har följande förmågor:

• God ledarskapsförmåga; där du motiverar, skapar engagemang och delaktighet
• Systematisk och strukturerad i ditt arbete
• Kommunikativ; med en förmåga att förmedla tydliga budskap internt och externt
• Utvecklingsorienterad; där du trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• God samarbetsförmåga; både internt och externt
• Initiativtagande; du ser lösningar och är ansvarstagande.

Dessutom är det meriterande om du har:

• Erfarenhet av statlig verksamhet
• Erfarenhet av att leda i förändring i en snabbväxande verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta med tjänsteleveranser med nära kundrelationer

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tjänsten är placerad i Gävle. Tillsättning enligt överenskommelse.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 29 maj 2022.

De första intervjuerna planeras att hållas v. 23-24.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Annica Schölund Storm, Avdelningschef
annica.scholundstorm@statenssc.se
010-456 01 37

Jobbnummer
6625712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: