Enhetschef inom socialtjänst
Älvkarleby Kommun, Utom - Övriga Exkl Utb/vom / Sjukvårdschefsjobb / Älvkarleby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Älvkarleby,
Gävle,
Tierp,
Sandviken,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älvkarleby Kommun, Utom - Övriga Exkl Utb/vom i Älvkarleby Älvkarleby kommun ligger precis där Dalälven möter havet. Vi är en kommun som är nära. Nära till städer som Gävle, Uppsala och Stockholm. Ta ett "Upptåg" till Arlanda så har du också resten av världen vid dina fötter....
Här i Älvkarleby möts inte bara älven och havet, vatten och land. Här möts också människor - kanske lite oftare än på andra ställen.
Publiceringsdatum2014-05-16ArbetsuppgifterMyndighetskontoret inom Individ och familjeomsorgen ansvarar för samtlig myndighetsutövning inom Utbildning- och omsorgsnämndens verksamhetsområde. Det innefattar myndighetsutövning avseende missbruk- , barn och familj, familjerätt/familjehem-, ekonomiskt bistånd -, ensamkommande barn samt också myndighetsutövning inom äldre- och funktionshindradeomsorgen samt färdtjänstärenden.
Myndighetskontoret leds av myndighetschefen som rapporterar direkt till Individ och familjeomsorgschefen. I myndighetskontoret arbetar ett tjugotal handläggare.
Tjänsten som myndighetschef innebär att du har personal -, ekonomi- och verksamhetsansvar.
KvalifikationerVi söker dig som har gedigen erfarenhet av myndighetsarbete inom socialtjänstens område. Du har också en bred erfarenhet att verka som ledare inom socialtjänstens område och du är väl förtrogen med organisatoriska och strategiska frågor samt gällande lagstiftning inom området. Du är strukturerad, lyhörd och tydlig i din kommunikation och du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.
Du arbetar utifrån en helhetssyn och fattar och verkställer självständiga beslut samt driver enheten kostnadseffektivt.
Du är en tydlig ledare och handlingskraftig chef som kan prioritera och driva rätt frågor. Du är mogen och trygg i ditt ledarskap. Du har integritet, är självständig, och är van vid och vågar fatta beslut.
Du ansvarar för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området och att utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med kommuninnevånaren i fokus. För att lyckas i rollen måste du vara en närvarande, engagerad, trygg och omdömesgill ledare som kan vägleda och coacha personalen på ett systematiskt sätt, även under press.
Vi vill att du har erfarenhet och god förståelse av ledningsarbete i en politiskt styrd organisation och att du har relevant högskoleutbildning för uppdraget.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Älvkarleby kommuns värdegrunder för chefer är Mod, Helhetssyn, Vilja och Respekt. Det innebär att man har en öppen och tillåtande attityd och där cheferna måste våga, kunna stå upp för beslut och skapa dialog.
ÖVRIGT
I Älvkarleby kommun har vi ett hälsofrämjande synsätt. Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder motion på arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Älvkarleby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken i denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Älvkarleby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-05
Ange följande referens när du ansöker: A397260
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Wågberg Sperring, IFO-chef 026-832 01
Facklig kontaktMaria Samuelsson Vision 026-83358
maria.samuelsson@alvkarleby.seLena Johansson, SSR 026-830 00
lena.johansson@alvkarleby.seFöretagÄlvkarleby kommun, UTOM - övriga exkl utb/vom
AdressÄlvkarleby kommun, UTOM - övriga exkl utb/vom
Box 4
81421 Skutskär
KontorsadressBox 4 81421 Skutskär
Jobbnummer 1877981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.