Enhetschef inom särskilt boende i naturskön miljö
Skinnskattebergs Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Skinnskatteberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Skinnskatteberg,
Fagersta,
Norberg,
Surahammar,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg,
Örebro eller i
hela Sverige Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.
Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.
Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.
Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!
Verksamheten
Skinnskattebergs kommun söker en enhetschef till ett av våra särskilda boenden. Som enhetschef kommer du att ha fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag finns också möjligheten till att teckna distansarbetstidsavtal upp till två dagar i veckan om verksamheten så tillåter.
Publiceringsdatum2022-10-28Dina arbetsuppgifterDu ska på ett kostnadseffektivt sätt leda, planera, samordna och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer samt ekonomiska ramar. Detta gör du tillsammans med dina kollegor för hela sektorns bästa. Du är underställd sektorchefen för Vård och omsorg och ingår i sektorns ledningsgrupp där du tillsammans med sektorchef och dina kollegor samverkar för sektorn, kommunens och medborgarnas bästa.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom Sociala omsorgsprogrammet, socionom, sjuksköterska eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Det är meriterande om du har erfarenhet av att haft fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom området. Önskvärt är att du har erfarenhet av Kommunal- och förvaltningslagen. B-körkort är önskvärt.
Dina personliga egenskaperDu är en god kommunikatör som möter individer där de är, samt har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt. Du har förmåga att samarbeta, etablera och utveckla goda relationer. Genom ett coachande förhållningssätt inspirerar och engagerar du dina medarbetare till utveckling och med god empatisk förmåga och ett långsiktigt förhållningssätt bidrar du till en trevlig, trygg och frisk arbetsplats. Detta genomsyrar hela ditt arbete som chef och medarbetare inom Skinnskattebergs kommun.
Anställningstyp/arbetstiderTjänsten är på heltid och tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde 1 januari 2023 eller efter överenskommelse. Vi planererar att ha intervjuer den 18/11 samt den 21/11.
Välkommen med din ansökan!
Övrig informationFackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkinnskattebergs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skinnskattebergs kommun (org.nr 212000-2023),
http://www.skinnskatteberg.se Kontakt Ulrika Stålknapp, Sektorchef Vård och omsorg
ulrika.stalknapp@skinnskatteberg.se 0222- 51 56 24 Jobbnummer 7118332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.