Enhetschef, drift och anläggningsavdelningen, hamn- och gatuförv
Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 63 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Samhällsbyggandet i Varberg står inför mycket spännande och omfattande utmaningar. Just nu planeras för en ny järnvägstunnel under Varbergs tätort och ett nytt attraktivt resecentrum kommer att beredas plats i Varbergs centrum. Detta ger unika möjligheter för Varberg: En ny hamn ska anläggas, en helt ny havsnära stadsdel planeras, trafiksystemen och grönstrukturen utvecklas och nya offentliga rum skapas.
Samtidigt som det är mycket nytt på gång behöver vi också fortsätta att utveckla och arbeta med de befintliga miljöerna i såväl staden som i kommunens övriga tätorter och på landsbygden. Hamn- och gatuförvaltningen har en central roll i både de stora samhällsbyggnadsprojekten likväl som i utvecklingen och förvaltandet av de befintliga miljöerna.
På vår förvaltning är det högt i tak och vi är stolta över vår trivsamma arbetsplats. Det händer stora saker i Varberg och vi behöver nu ännu mer kompetens och drivkraft. Vill du vara med och skapa det nya Varberg med utgångspunkt i visionen för 2025: Varberg - Västkustens kreativa mittpunkt.
Vi hoppas att du är intresserad!
Publiceringsdatum2018-06-27ArbetsuppgifterVi söker nu enhetschef till vår Drift- och anläggningsavdelning. Tillsammans med dina medarbetare på enheten ansvara du för underhåll och förvaltning av all offentlig plats som
t ex parkdrift, gatudrift, vinterväghållning, kommunala badplatser och offentliga toaletter.
Avdelningen består av två driftenheter och två anläggningsenheter och har totalt ca 60 anställda. Som enhetschef för en av våra driftsenheter har du personalansvar för ca 15-20 medarbetare och du driver och utvecklar verksamheten, arbetsleder och inspirerar dina medarbetare samt planerar och verkställer de dagliga driftinsatserna i nära samarbete med övriga enheter på avdelningen. I ditt ledningsansvar ingår bl.a. att ha medarbetarsamtal, lönesamtal och arbetsmiljöansvar. Tillsammans med avdelningschefer och övriga enhetschefer ansvarar du för del av verksamhetens budget. Du tar ansvar för kontakten med andra förvaltningar och bolag gällande skötsel av utemiljö, du planerar, beställer maskiner, lastbilar och material. Beredskap kan ingå varför även arbete på kvällar, nätter och helger kan förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av personalledning och relevant utbildning för tjänsten med inriktning mot drift och förvaltning av utemiljöer och gärna då det som benämns offentliga miljöer.
Som person är du lyhörd och har god kommunikationsförmåga, lätt för att samarbeta och tillvarata andras kompetenser och idéer. Du har god självkännedom och förmåga att planera och organisera. Du verkar för ett öppet klimat och delaktighet samt att utveckla verksamheten. Du har förmåga att på ett ansvarsfullt sätt och med verksamhetens mål för ögonen prioritera ditt arbete både på lång och kort sikt. Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef och att samarbeta med olika aktörer liksom erfarenhet från den offentliga världen är meriterande. En förutsättning för tjänsten är att du har god branscherfarenhet och goda datakunskaper samt goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Arbetet ställer också krav på god fysik och körkort B.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Beredskap kan ingå, varför arbete på kvällar, nätter och helger kan förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-13
Ange följande referens när du ansöker: A797621
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Petzäll 070-881 81 45
Jenny Bergström 070- 836 23 17
Tomas Kaspersson 070-625 83 09
Per-Anders Olsson 076-607 74 73
FöretagVarbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen
AdressVarbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 4224728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.