Enhetschef Buss
Arriva Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Sverige AB i Helsingborg,
Malmö,
Hässleholm,
Halmstad,
Trelleborg eller i
hela Sverige I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.
Enhetschef till Arriva i Helsingborg
Arriva har i uppdrag av Skånetrafiken att ansvara för stadstrafiken i Helsingborg. För att kunna driva busstrafiken på ett fullgott sätt krävs det duktiga förare, kunniga trafikplanerare och andra som jobbar direkt med trafiken. Men det kräver också ett ledarskap som skapar förutsättningarna för våra medarbetare och kan fungera som ett coachande stöd i vardagen. Vi söker därför nu en driven och strukturerad Enhetschef till vårt kontor i Helsingborg. Som Enhetschef kommer du att ha ansvar för personalrelaterade frågor och arbeta aktivt med kompetensutveckling av personal.
Publiceringsdatum2022-01-21ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
• Ansvara för kompetens- och servicenivån hos personalen genom bland annat rekrytering, introduktion, coachning, samtal och uppföljningar
• Säkerställa att personalens utbildning och fortbildning sker enligt gällande regler och krav
• Planera, genomföra samt dokumentera medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar
• Hantera sjukskrivnings- och rehabiliteringsärenden
• Följa upp nyckeltal
• Ansvara och säkerställa skadehanteringsprocessen
• Medverka vid genomförande av resultatuppföljning inom driftområdet
BakgrundVi tror att du är en driven, självgående, strukturerad och flexibel person som har en gedigen erfarenhet av att arbeta som ledare med ansvar för egen personal. Du har ett genuint intresse för att utveckla din personal, samt har ett högt säkerhetstänkande och tar tag i konflikter när det uppstår. Du har arbetat mycket med att coacha personal i service, du har även förmågan och kunskapen om hur man motiverar och entusiasmerar. Du är en god kommunikatör skapar en god stämning även i det svåra samtalet, samtidigt som du är tydlig i ditt budskap. För den här tjänsten är det ett krav att du talar och skriver svenska mycket bra och dina datakunskaper är mycket goda. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap i ekonomi och arbetsrätt.
Vi erbjuder
Möjlighet att tillsammans med ett kompetent och engagerat team bygga upp arbetssätt och rutiner för verksamheten.
Vi erbjuder ett tvåårigt chefsprogram för alla våra chefer där vi ger kunskap och verktyg i rollen chef samt möta behovet av morgondagens chefer samt tydliggöra Arrivas karriärvägar. Arriva är ett företag i ständig utveckling och vår strävan är att ligga tekniskt i framkant. Du kommer ha goda möjligheter att påverka din roll och planera ditt arbete självständigt.
Våra värderingar, One Arriva, Doing the right thing, Great custumer experience och Thinking beyond genomsyrar allt vi gör i vår vardag. Som en förlängning av våra värderingar erbjuder vi också en ledarskapsmodell och en medarbetarprofil som visar vad vi tycker är viktiga beteenden för oss som arbetar på Arrriva. Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och i tid till, jobb, skolor eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, Hela resan!
Om Arriva
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa.
Så ansöker duUrvalsprocessen sker löpande därför ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2022-02-28.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Ljungberg på
lars.ljungberg2@arriva.se.
Tjänsten är placerad i Helsingborg men det förekommer vissa resor till våra kontor i landet, främst till huvudkontoret i Stockholm.
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArriva Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arriva Sverige AB (org.nr 556351-9437),
http://www.arriva.se/ Arbetsplats Arriva Sveriga AB
Jobbnummer 6271747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.