Enhetschef avdelningen för barn och familj i Karlshamn??
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Karlshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Bromölla,
Ronneby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Ronneby,
Karlskrona eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen barn och familjs 2 400 medarbetare arbetar med att ge barnfamiljer bättre förutsättningar för ekonomisk trygghet genom att på ett effektivt sätt och med god kvalitet besluta och betala ut ersättningar. Varje år betalas cirka 73 miljarder kronor ut i föräldrapenning, VAB, barnbidrag, bostadsbidrag, graviditetspenning och underhållsstöd till ungefär 2 miljoner blivande föräldrar samt föräldrar. Avdelningen finns representerad på 19 orter i hela landet. Ansvar och arbetsuppgifter
Som chef i Försäkringskassan arbetar du enligt myndighetens uppdrag från regeringen. Du ansvarar för att din verksamhet är rättssäker och effektiv samt präglas av en god service. Du leder verksamheten utifrån en helhetssyn och med respekt för fattade beslut. Genom dialog om verksamhetens syfte, mål och strategier skapar du förutsättningar för att dina medarbetare ska kunna och vilja ta stort ansvar för teamets resultat och för sin egen utveckling. I rollen som Enhetschef ingår personalansvar och det yttersta resultat- och uppföljningsansvaret för teamen i enheten.
Ditt engagemang i ledarskapet är stort och den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Genom att balansera kortsiktiga krav på resultat med en långsiktigt hållbar verksamhet erbjuder du dina medarbetare en hälsofrämjande arbetsmiljö. Du har en god förmåga att anpassa ditt ledarskap utifrån vad situationen och uppdraget kräver.
Som Enhetschef ingår du i områdets ledningsgrupp och bidrar där med din kompetens och ditt engagemang. Din enhet består av ca 20-25 medarbetare som har sin placering i Karlshamn. Du är en god kommunikatör på både individ- och gruppnivå.
Vi söker dig som
• Har akademisk examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har god ledarskapsförmåga
• Är initiativtagande, målinriktad och skapar resultat
• Kan skapa förutsättningar för engagemang, lärande och ständiga förbättringar utifrån verksamhetens mål
• Har god självkännedom och är stabil som person
• Har god organisatorisk förståelse och kan omsätta denna i verksamheten
• Samarbetar och samverkar effektivt med andra
• Har god kommunikativ förmåga
• Har körkort för personbil.
Det är meriterande om du
• Har erfarenhet av ledarskap i liknande verksamhet
• Har erfarenhet av coachande ledarskap och att leda i förändring.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Publiceringsdatum2018-02-08Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.Intervjuer planeras till den 6 mars i Karlshamn.
KontaktChef (för frågor om tjänsten): Camilla Ödin, 010-115 82 51. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen) Karolina Lind, 010-119 75 60. Fackförbundet ST: Sandra Berg, 010-112 42 99, Saco-S: Magnus Jutell, 010-116 40 04, Seko:
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 18 februari 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuellt lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3953063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.