Enhetschef - Telge Inköp

Telge Inköp AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Inköp AB i Södertälje

Har du flerårig chefserfarenhet från offentlig verksamhet, gärna från upphandling, och drivs av att leda och utveckla medarbetare? Vill du arbeta på ett bolag där vi alltid har den goda och hållbara affären i fokus? Då ska du läsa vidare. Just nu söker vi en enhetschef till vår enhet kundrelationer- och utveckling.

Så här säger Maria Dahl Torgerson, vd, om rollen: Som enhetschef leder du en väl fungerande enhet med sex medarbetare och ingår i bolagets ledningsgrupp. Vi har ett starkt fokus på att utveckla vår verksamhet för att bli Sveriges modernaste upphandlingsbolag. Du kommer att ha dagliga kontakter med våra kunder som finns i Telgebolagen, Södertälje kommun, våra grannkommuner och deras bolag. Vi tillämpar årsarbetstid med möjlighet till hybrid arbetsplats. Du är en viktig person i genomförandet av vår digitala resa mot nya moderna systemstöd.

Arbetsuppgifter och ansvar Tjänsten som enhetschef innebär att du leder en verksamhet som på olika sätt arbetar med relationer och service åt våra kunder. Du arbetar med bolagets ansvar för direktupphandlingar, avtalsförlängningar, inköpsrapporter, systemförvaltning, fakturering av administrativa avgifter och utbildningar för våra kunder, men också med övergripande kundansvar m.m. Dina och enhetens arbetsuppgifter genomsyras av lean, vilket innebär att vi arbetar med ständiga förbättringar för ökad kvalitet och kostnadseffektivitet. Du kommer att rapportera direkt till vd samt ingå i bolagets ledningsgrupp och förväntas bidra till hela bolagets utveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar årsarbetstid med möjlighet till hybrid arbetsplats för alla medarbetare uppemot 50 %.

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning görs i samband med anställning och sedan fortlöpande.

Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag ca 35 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom samhällets alla branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen med din ansökan.

Vår önskelista För den här tjänsten behöver du ha relevant högskoleutbildning eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har flerårig erfarenhet av ledarskap från offentlig verksamhet och gärna från upphandling. Vi vill också att du har god förståelse för och erfarenhet av kundarbete, processtyrt arbetssätt och digitalisering. Som person är du en god kommunikatör med förmåga att skapa dialog och samverkan, såväl inom bolaget som med våra kunder, för att på så sätt göra de mest affärsmässiga direktupphandlingarna och ge annat upphandlingsstöd för våra kunder i upphandlingsprocessen. Du har ett stort engagemang att initiera, driva och följa upp kundarbete.

I uppdraget är det självklart att du är en förebild som ledare och stöttar dina medarbetare. Du är lyhörd i ditt samarbete med andra. Du är bra på att skapa goda relationer och samarbeten genom ett prestigelöst förhållningssätt för att uppnå gemensamma mål. Du är van att hitta lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. I arbetet är du organiserad med god förmåga att planera och prioritera din tid. För dig är det en självklarhet att motivera, skapa engagemang och delaktighet hos dina medarbetare för goda resultat och för en hållbar arbetsmiljö.

Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig, som genomsyrar hela vår verksamhet.

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 13 november 2023.

Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Maria Dahl Torgerson du ska kontakta, på 08-550 211 17. Fackliga kontaktpersoner är Rober Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08- 550 220 00.

Det här är Telge! Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Inköp AB (org.nr 556770-1437), http://www.telge.se

Jobbnummer
8195514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Inköp AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Inköp AB: