Enheten för behörighet två söker utredare

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Avdelningen för regler och behörighet svarar för myndighetens regelstyrning genom att utarbeta föreskrifter, allmänna råd och meddelandeblad. Avdelningen svarar för all myndighetsutövning, liksom för legitimationer och andra behörighetsärenden. Här hanteras också statsbidrag och tillståndsgivning.
Enheterna för behörighet prövar och utfärdar legitimationer, specialistkompetensbevis, intyg med mera till såväl svensk som utländsk personal i hälso- och sjukvården. Till behörighetsenhet två, som prövar och utfärdar legitimationer för hälso- och sjukvårdspersonal utbildad i Sverige eller utanför EU/EES, söker vi nu utredare.

Vi söker dig som vill
• handlägga samt fatta beslut i behörighetsärenden
• besvara förfrågningar rörande behörighet
• utfärda intyg rörande behörighet
• delta i förbättringsarbete
• ha många externa kontakter

Kvalifikationskrav
• juridisk utbildning eller annan akademisk utbildning som Socialstyrelsen bedömer vara relevant
• erfarenhet som handläggare (ärendehantering) inom offentlig förvaltning
• goda kunskaper i engelska båda muntligt och skriftligt
• erfarenhet av förbättrings- och utvecklingsarbete                      

Arbetet ställer krav på att du har en god initiativförmåga, är flexibel samt bra på att samarbeta.  Du är van att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål och har ett gott ordningssinne. 

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har 
• handlagt ärenden rörande behörighetsbevis

Anställningsinformation
Anställningarna är tillsvidare med sex månaders provanställning, heltid och med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se . Sista ansökningsdag är den 20 december 2015. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-30126/2015. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Facklig företrädare för SACO är Rose-Marie Nylander 075- 2473182, för ST är Åsa-Britt Edoff 075- 2473181, för Vårdförbundet är Magnus Göransson 075-2473710.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-12-14

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Ek, enhetschef 075-247 3032
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist 075-247 3309

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
106 30 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2575068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: