Engagerade konsulenter/teamledare till Biståndskontoret
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Försäljningsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.
Biståndskontoret ansvarar för handläggning av ärenden som gäller bistånd enligt SoL, LSS och bostadsanpassning och är uppdelad i våra tre enheter: äldreomsorg (ÄO), område funktionsnedsättning (OF) och kansli.
Publiceringsdatum2015-10-23ArbetsuppgifterVill du arbeta i en utvecklande roll som konsulent/teamledare? Brinner du för att coacha kollegor och för att handleda andra? Då ska du söka till oss!
Som konsulent/teamledare arbetar du med att leda och fördela det dagliga arbetet inom våra team på Biståndskontoret. Du kommer tillsammans med en annan konsulent/teamledare att handleda och coacha biståndshandläggare enskilt och i grupp och agera som stöd i det vardagliga arbetet. Som konsulent/teamledare kommer du att få möjlighet att engagera medarbetare, skapa delaktighet och verka för en god arbetsmiljö. I rollen bidrar du till att skapa en helhetssyn och vägleda arbetsgruppen mot gemensamma mål. Du kommer arbeta med att säkerställa kvalitén och ett effektivt resursutnyttjande.
I rollen ingår även omvärldsbevakning där du håller dig uppdaterad om bland annat ändrad lagstiftning, rättspraxis och föreskrifter. Det gäller också nya forskningsresultat som främst påverkar myndighetsutövningen men även allmänt regelverk inom socialtjänsten och området för hälso- och sjukvård. Du har inget arbetsmiljöansvar, men bidrar aktivt till en god arbetsmiljö och underlättar arbetsgruppens arbete genom att förmedla och uppdatera viktig information. För att trivas i rollen är du aktiv och tar initiativ till verksamhetsutveckling och organisationsförändringar inom Biståndskontoret. Du deltar i introduktionen av nyanställda. Du säkerställer och utvecklar rutiner för handläggning och dokumentation och är stöd i bland annat svåra individärenden och överklagningsprocesser. Allt arbete sker i nära samarbete med enhetschef och den andra konsulenten/teamledaren. Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt arbete med goda möjligheter till personlig utveckling i rollen som ledare!
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller inom social omsorg, beteendevetenskap med inriktning social omsorg eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du som söker har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning och det är meriterande om du tidigare arbetat med individer inom äldreomsorg eller funktionsnedsättning. Har du erfarenhet av att arbeta med tvångslagstiftning så ser vi även det som meriterande. Det är en fördel om du tidigare har erfarenhet av att arbeta i en ledande roll.
Då arbetet innefattar mycket dokumentation vill vi att du har god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift samt att du har goda datakunskaper. Flerspråkighet är meriterande. Tjänsten kräver även B-körkort då det förekommer resor i arbetet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen krävs det att du är en flexibel person som lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter samtidigt som du har förmågan att planera och följa regler och ramar i arbetet. Du är lyhörd och har lätt för att skapa goda kontakter med andra. Du är en stark person som inte låter dig nedslås av kritik eller nederlag. För att trivas i rollen bör du ha en förmåga att behålla lugnet även i stressade situationer och trivas med att hålla många bollar i luften samtidigt.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-08
Ange följande referens när du ansöker: 2214
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Dahlberg, Rekryteringskonsult 016-710 28 30
FöretagEskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressEskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna
Kontorsadress63186 Eskilstuna
Jobbnummer 2494554
Observera att sista ansökningsdag har passerat.