Engagerad person till Driftcenter

Experis IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Varberg eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2012-11-22

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på företagets driftcenter, som ansvarar för incidenter och support av företagets produkter och produktionsplattformar, för de tjänster som säljs till företagets kunder. De tekniska plattformarna är serverbaserade och kommunicerar med kundplacerad utrustning. Vi arbetar efter ITIL processer för incidenter.

Du kommer att arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Hanterar felanmälningar som inkommer från kunder, larmmottagare och återförsäljare via telefon och e-post, från Norge och Sverige.
• Tekniskt stöd till återförsäljare vid driftsättning av tjänster och felavhjälpning
• Ge support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster och terminaler
• Hantera kunder i företagets tekniska system (applikationsservrar, IP-adresstilldelningssystem, kundplacerad utrustning som terminaler brandväggar och routrar)
• Kontakt med olika entreprenörer och följer upp dessa.
• Informera vid stora driftstörningar, till larmmottagare och kunder.
• Bevakar nät och system genom inkommande systemlarm som hanteras med olika handlingsplaner samt bevaka att det återställs.

Kortare tjänsteresor kan förekomma.

Arbetets omfattning:
Tjänsten tillsätts omgående och är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Experis som uthyrd konsult, placerad på företaget. Uppdraget löper tills vidare.

Vem är du?
Vi söker en kommunikativ lagspelare, som är lyhörd och prestigelös i samverkan med arbetskamraterna. Du är samtidigt självständig och kan jobba på egen hand samt kan ha många ärenden på gång utan att stressas. Du ser god dokumentation och ärendehantering som ett sätt att kommunicera. Att vara professionell i kommunikationen med kunder och underleverantörer är en av dina ledstjärnor. Du är också noggrann, ansvarstagande, nyfiken och kreativ samt har en vilja att utveckla och förbättra ditt arbete.

Kompetenser
Vi tror att du har en gedigen tekniskt erfarenhet och god analysförmåga, gärna med erfarenhet från fältarbete. Du har även erfarenhet att arbeta med kundkontakt via telefon.

Stor förmåga att hantera kontakter med teknisk personal och koordinera arbetet såväl internt som externt. Önskvärt är att du har ett antal års yrkeserfarenhet inom området larm och säkerhet.

Ett plus är om du har tidigare vana vid att jobba med system för nät- och systemövervakning.

Vi ser gärna att du behärskar det Norska språket i tal och skrift

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.

Rätt uppdrag, på rätt plats, med stora möjligheter till fortsatt utveckling!
Som konsult på Experis får du ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi är specialiserade på karriärer för konsulter och underkonsulter och ger dig möjligheten att arbeta utomlands genom vårt nätverk på 57 kontor i 17 länder.
Vi vet vad som är viktigt för dig. Experis har kontor över hela världen, med djup kunskap inom ditt område. Det finns alltså stora möjligheter att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär.

Så ansöker du
Ansöker gör du med registrerat CV på www.experis.se.
Eventuella frågor besvaras av Jan Hansson på mail till jan.hansson@se.experis.com
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Sista ansökningsdag är 16 december 2012.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Hansson, 031-7086763

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1399135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: