Engagerad Kontorsansvarig till Norelid Advokatbyrå
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Logotyp
Nu söker vi vår nästa stjärna som vill axla rollen som Kontorsansvarig på vårt kontor intill Nybroviken i centrala Stockholm. Vi söker dig som vill vara en del av en mindre affärsjuridisk byrå där din insats gör skillnad.
Publiceringsdatum2020-08-12Dina arbetsuppgifterI rollen som Kontorsansvarig har du det övergripande ansvaret för kontoret samt stöttar advokaterna och biträdande juristerna i deras arbete. Vi söker dig som har erfarenhet av en serviceinriktad- eller administrativ roll sedan tidigare och är van att arbeta noggrant och självständigt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
* Sköta kontoret och hålla ordning för trivsel för alla på kontoret och lokalrelaterade frågor
* Förbereda inför och hjälpa till vid möten, events kick-offs, interna och externa events och seminarier
* Vara naturlig first point of contact för leverantörer, samarbetspartners och övriga externa kontakter
* Hantera enklare ekonomiadministration och sköta faktureringsrutiner (Saturnus)
* Övriga administrativa arbetsuppgifter för att underlätta och möjliggöra den dagliga verksamheten såsom beställning av kontorsmaterial och dagligvaror, posthantering, sköta inkommande mejlen och CRM-system (Lime), hantering av introduktion av nyanställda m.m
För att passa in i vår kultur bör du ha ett professionellt förhållningssätt, god kommunikativ förmåga och ha lätt för att växla och prioritera mellan olika arbetsuppgifter utifrån olika behov. Då vi verkar i en internationell miljö är det av största vikt att du behärskar såväl svenska som engelska väl. Vi ställer krav på kunskaper i Microsoft Office och har du även arbetat med CRM-systemet Lime och/eller tidrapporteringssystemet Saturnus är det meriterande men inte ett krav.
ProfilVi söker en person som känner ansvar för att kontoret fungerar administrativt och att medarbetare, leverantörer och besökare känner sig omhändertagna och välkomna. Vi ser helst att du har följande personliga egenskaper:
* Positiv
* Energisk
* Noggrann
* Serviceinriktad
* Ansvarsfull och initiativrik
* Nyfiken och lättlärd
* Intresse för enklare ekonomiska uppgifter
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utvecklande och varierande tjänst i en tillsvidareanställning med en initial provanställningsperiod om sex månader. Kontorets växel är öppen vardagar mellan kl 9-17 då du förväntas vara närvarande på kontoret.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. I denna rekryteringsprocess samarbetar Norelid Advokatbyrå med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering på
susanne.waering@jurek.se.
Norelid Advokatbyrå är en affärsjuridisk advokatbyrå med klientens affärer och framgång i fokus. Vi erbjuder juridisk rådgivning av yttersta topp-kvalitet inom de områden byrån är verksam och rankas internationellt som en av Sveriges främsta advokatbyråer inom dessa områden. Mer information om oss hittar du på
www.norelidlaw.com.Sökord: kontorsansvarig, kontorsassistent, assistent, assistant, office manager, office assistant, service, koordinator, coordinator, administratör, management assistant, administrativ assistent, juristassistent, receptionist
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Jobbnummer 5317711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.