Engagerad Karriärrådgivare sökes till Manpower Matchning i Gbg
Manpower Matchning AB / Personaltjänstemannajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Matchning AB i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Jönköping,
Skövde eller i
hela Sverige Manpower Matchning är marknadsledande och Sveriges största leverantör inom stöd och matchning. Vi har ett mål - att framgångsrikt matcha arbetssökande till nya jobb eller studier. Som en del av Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag är vi experter på att matcha kompetens och har tiotusentals arbetsgivare över hela landet som är våra kunder.
Vill du jobba med personalfrågor och hjälpa personer vidare i karriären? Vi söker en engagerad karriärrådgivare som kan jobba extra vid behov. På sikt kan omfattningen utökas.
Vad gör en karriärrådgivare på Manpower Matchning?
Som karriärrådgivare kommer du att vägleda våra kandidater i deras arbetssökande. Du utgår från varje individs specifika behov och förutsättningar. Du kartlägger kandidaternas behov och planerar för de insatser och aktiviteter som kan behövas för att de ska nå sina mål. Syftet är att kandidaterna så snabbt som möjligt ska komma ut i arbete eller påbörja studier. Du kommer träffa kandidaterna individuellt samt hålla i gruppaktiviteter och workshops, samt jobba aktivt med företag och arbetsgivarkontakter för att skapa bra matchningar.
Publiceringsdatum2016-12-04Kompetenser För att bli aktuell för tjänsten som karriärrådgivare inom stöd och matchning måste du uppfylla 1 av nedanstående krav:
Alternativ 1
Utbildning: Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Utbildning: Du har minst ett års eftergymnasial utbildning motsvarande heltid med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.
Övriga kompetenskrav
Du har även mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet. Goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du talar något annat språk utöver svenska.
Som person är du målinriktad,driftig, empatisk, entusiasmerande och engagerad. Vidare så har du en god problemlösningsförmåga, är kreativ och initiativrik. Det är meriterande om du har ett brett nätverk av företagskontakter.
Är du den vi söker?
Sök tjänsten via ansökningslänken. Registrera ditt CV via
www.manpower.se Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor kring tjänsten?
Kontakta Teodor Ardryd på
Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Temporary
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-05
Ange följande referens när du ansöker: 14689
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTeodor Ardryd
tardry@manpower.seFöretagManpower Matchning AB
AdressManpower Matchning AB
40423
40423 1480
KontorsadressLilla Bommen 5A, Göteborg
Jobbnummer 3194413
Observera att sista ansökningsdag har passerat.