Energisk och driven Customer Technical Service till Thule Group!

PerformIQ Work AB / Butikssäljarjobb / Värnamo
2016-10-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Energisk och driven Customer Technical Service till Thule Group!" (publicerad 2016-11-04) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Värnamo, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd, Ljungby eller i hela Sverige

Företagspresentation

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder vi produkter inom två segment: Outdoor&Bags (så som utrustning för cykel-, vatten- och vintersporter, takboxar, cykel- och, barnvagnar, joggingvagnar, dator- och kameraväskor, ryggsäckar och fodral för mobiltelefoner och annan digital utrustning), samt Specialty (verktygs- och utrustnings-lådor för pick-up-bilar).

Våra produkter säljs på 139 marknader över hela världen. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar på nio fabriker och fler än 35 försäljningskontor. Försäljningen under 2015 uppgick till 5,3 miljarder svenska kronor. Thule Group är ett publikt företag listat på Nasdaq Stockholm.

Läs mer på www.thulegroup.com

Vi befinner oss i en expansiv fas och behöver stärka upp vårt team i Hillerstorp inom teknisk kundsupport!

Tjänsten är på heltid med omgående tillsättning.

Tjänstebeskrivning

Customer Technical Service är en bred roll där du har hand om daglig hantering av teknisk support gentemot såväl kunder som kollegor samt reklamationer och helpdesk. Du kommer att arbeta mot slutkunder inom den nordiska marknaden (Sverige, Danmark, Norge, Finland) och hanterar alla ärenden antingen via mail eller telefon, både på svenska och på engelska. I dina uppgifter ingår det också att ansvara för att ditt team får besked om nya produkter samt att upplysa om aktuella internutbildningar och annan matnyttig information.

Du kommer att ingå i ett glatt och öppet team där ett tajt samarbete råder. Då du kommer att tillträda en nyskapad tjänst finns det stora möjligheter att utforma och vidareutveckla den enligt egna önskemål!

Krav på person

Vi söker dig som har någon slags teknisk bakgrund och erfarenhet av att arbeta med service. Du kan exempelvis ha jobbat inom teknisk kundsupport/helpdesk eller som butiksbiträde med en någon slags teknisk nisch (sportbutik, bilbranschen mm). Då du kommer att informera såväl kunder som kollegor om de produkter som företaget erbjuder, är det viktigt att du enkelt kan förstå ritningar och monteringsanvisningar.

Flytande svenska och god engelska är ett krav. Stor datavana samt erfarenhet av Microsoft Office (specifikt Excel) likaså.

Som person är du en framåt, driven och klurig "uppfinnar-Jocke" med en tydlig social ådra. Du trivs med ansvaret att själv planera din dag och är självständig när det gäller att ta reda på saker och att lära dig mer för att bättre kunna bemöta de frågor du ställs inför. Vidare är du öppen, energisk samt har lätt till skratt. Du älskar att jobba med människor omkring dig och är en aktiv lagspelare.

Vi på Thule designar och skapar produkter för människor med en aktiv livsstil. Människor som är redo för utmaningar, att utnyttja möjligheter och har en passionerad inställning till allt de gör. Det är också så vi ser på oss själva och vår egen kärlek till cykling, skidåkning, löpning, vandring, segling och camping. Om du ser på dig själv på samma sätt och delar våra värderingar kring en aktiv vardag så har du rätt grundförutsättningar för att arbeta hos oss.

Urval till tjänsten sker löpande, så vänta inte med din ansökan!

Publiceringsdatum
2016-10-28

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Malin Pedersen, Rekryteringskonsult, på 0733-53 75 35. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 2195
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Pedersen

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159, Stockholm

Jobbnummer
3136661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: