Energirik Receptionist till Tengbom

Hero AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-11

Företaget
Tengbom är ett av Nordens äldsta och ledande arkitektkontor. Deras vision är att skapa en innovativ och tidlös arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och leva i.

Tengbom präglas av en entreprenörsdriven laganda, de är innovativa och effektiva samarbetspartners som förverkligar sina uppdragsgivares tankar och visioner. Tengbom har cirka 550 medarbetare på tolv orter i Sverige och Finland. Nu söker vi för Tengboms räkning en receptionist på heltid med start efter årsskiftet som kommer att ingå i administrationsteamet. Gillar du att ta ansvar? Trivs du med tempofyllda dagar och tycker om att ha ett aktivt jobb? Då är detta en chans för dig!

Om jobbet:
Teamet består av två receptionister, en administratör och en administrationsansvarig. Nu är en av heltidstjänsterna vakant varför man nu söker ytterligare en receptionist.

I receptionen ansvarar ni tillsammans för ett förstklassigt mottagande av kunder och medarbetarna på kontoret samt ser till att mötesbokningar, introduktion av nyanställda och beställning av material löper på utifrån efterfrågan och behov. Tillsammans med den andra receptionisten ser du även till att allmänna ytor hålls snygga.

Teamet präglas av glädjefyllt samarbete och lojalitet. De olika teammedlemmarna sköter sina roller med fokus på eget ansvar, ett effektivt arbetssätt och tydlig kommunikation. Man jobbar tillsammans och hjälps åt med dagens uppgifter och är även delaktig i arbetsuppgifter som sträcker sig utanför de ordinarie ansvarsområdena. En stor del av arbetet handlar om att prioritera och fatta snabba beslut då det är många olika kontakter varje dag som resulterar i arbetsuppgifter. Du kommer främst att:

• Svara i växeln, koppla samtal samt svara på frågor och lotsa kunder eller intern personal rätt
• Ta emot gäster
• Löpande under dagen se efter gemensamma utrymmen och se till att de hålls undanplockade och representativa
• Beställa luncher, fika, frukost och duka upp detta samt plocka undan efteråt
• Boka mötesrum och ansvara för att logistiken kring rummen fungerar optimalt utifrån behovet
• Ta emot felanmälan gällande lokalerna, åtgärda vissa fel samt kontakta vaktmästeriet då det behövs
• Posthantering
• Administrera utlåningsmaterial, t ex datorer, SL-kort, taxi-checkar
• Delaktighet i event och projekt
• Introducera nya kollegor, administrera passerkort och behörigheter samt ansvara för rundvandring i lokalerna

Möjligheter:
Här arbetar du i en omväxlande miljö i ett spännande och kreativt företag med stadig tillväxt. Du erbjuds ett öppet och prestigelöst klimat med seriösa och engagerade medarbetare. För rätt person erbjuder Tengbom stora utvecklingsmöjligheter och på sikt finns möjligheten att bli överrekryterad av Tengbom.

Kvalifikationer
Vi söker efter dig som är effektiv och har öga för detaljer och struktur. Du är öppen och positiv med ett stort intresse för människor och en vilja lära känna dina kollegor och ta till dig rutiner och arbetssätt. Du är utåtriktad och ansvarstagande i ditt bemötande mot gäster och kollegor och trivs med att ge förstklassig service. Då arbetsuppgifterna ofta förändras och flyttas om under dagen behöver du vara flexibel, påhittig och stresstålig samt gilla att ta tag i saker och arbeta proaktivt för ständig förbättring. För att trivas i rollen behöver du även vara prestigelös och vara den som håller snyggt och ser till att allt är på plats både i gemensamma utrymmen och i receptionen.

Du har minst gymnasieexamen och tidigare erfarenhet av service samt administrativt arbete med goda referenser från detta. Vi tror att du har minst 2 års erfarenhet av till exempel reception, som event- eller frukostvärdinna, eller från butiksjobb.Du har god datavana, främst inom officepaketet.

Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten är på heltid, arbetstiden är 8-17 40 h/vecka. Viss flexibilitet gällande arbetstiderna finns vid enstaka fall samt arbete på morgon och kväll vid vissa event. Tillträde sker efter årsskiftet, dock senast 1 februari. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero med möjlighet att på sikt anställas direkt till Tengbom .

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på rekrytering@hero.se .

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid med goda möjligheter till förlängning

Ersättning
Fast lön, timbaserad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hedenström

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
2523409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: