Energimyndigheten söker medarbetare till vår Kundservice
Statens Energimyndighet / Backofficejobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Energimyndighet i Eskilstuna,
Västerås,
Örebro,
Norrköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Nu söker vi dig som älskar servicerollen och vill ha en bred och omväxlande roll i vårt kundserviceteam.
Vad ska du göra?
Som medarbetare i vår Kundservice kommer du att ge service och support till både våra interna och externa kunder och medarbetare hos Energimyndigheten. Du blir del av vårt kundserviceteam där din huvudsakliga uppgift blir att arbeta i vårt servicecenter som är en väg in för olika typer av serviceärenden, beställningar och frågor i form av internservice. Utöver det kommer du också att få möjligheten att tillsammans med dina kollegor anordna och planera olika möten och event. Du kommer också hantera serviceuppgifter såsom påfyllning av förråd, utlämning och hantering av inpasseringskort, hantera kursbokningar, ta emot leveranser och utföra andra tjänster till verksamheten.
Vi håller just nu på att se över våra arbetssätt och tjänster. Därför kommer du ha möjligheten att vara med och påverka utformningen av vår framtida kundservicefunktion.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års gymnasial utbildning och minst två års eftergymnasial utbildning som myndigheten anser är relevant. Utbildning inom service/event och liknande är meriterande.
För denna roll behöver du också ha minst fem års erfarenhet av internt kundservicearbete som myndigheten anser är relevant där du servat din interna verksamhet. Du har haft en hög grad av proaktivt och lösningsorienterat agerande där du har analyserat situationer och väglett, utrett, hittat lösningar och avslutat ärenden. Du har också erfarenhet av personliga möten i ditt servicearbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet av självständigt ansvar med arbetsledande inslag som exempelvis receptionsansvarig. Har du vana av att arbeta med interna serviceuppgifter på kontor såsom påfyllning av förråd, utlämning och hantering av inpasseringskort och liknande är detta också av värde. Vi värdesätter också om du har erfarenhet av extern kundservice och att ta emot, informera, vägleda och guida enskilda besökare och grupper. Har du erfarenhet av att anordna och planera möten och event, både fysiska och digitala är detta också positivt, liksom erfarenhet av tekniska utrustningar för detta.
Detta är en stimulerande och givande roll för dig om tycker om att interagera med människor och lösa problem åt andra. Du kommer att möta många olika människor och behöva hantera och lösa många olika typer av situationer. Som person behöver du därför vara lyhörd, serviceinriktad och tillmötesgående med en vilja att hjälpa andra. Du har god ordning och reda och lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och du trivs med att ta egna initiativ.
Du kan kommunicera väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har också goda datakunskaper i Microsoft Office-paketet och i ett eller flera IT-system avsedda för ärendehantering.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vilka är vi?
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån värdegrunden; trovärdig, modig, och helhetssyn.
Energimyndigheten står inför en expansiv fas med nya spännande uppdrag från regeringen. Under 2021 kommer vi succesivt rekrytera nya medarbetare för våra uppdrag.
Publiceringsdatum2021-07-01Övrig informationTjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i centrala Eskilstuna med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm, Västerås och andra närbelägna städer. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv även med en stunds pendling till och från arbetet. Arbetet innebär också vissa möjligheter att ibland arbeta mobilt.
Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning, heltid med provanställning 6 månader.
TillträdeEnligt överenskommelse.
Ansökan och urval
Vänligen notera att du behöver bifoga betyg och eventuella intyg till din ansökan.
Sista ansökningsdag är 10 aug 2021. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom ansökningsformuläret på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr 2021-28047.
Urval och intervjuer påbörjas efter sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen finns kontaktpersonerna nedan tillgängliga fram till 8 juli samt 9-10 augusti.
Välkommen med din ansökan!
KontaktI denna rekrytering samarbetar Energimyndigheten med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christian Johansson,
christian.johansson@jeffersonwells.se, tfn 0722-158509
Rekryterande chef på Energimyndigheten: Marie Berg, enhetschef.
marie.berg@energimyndigheten.se, tfn 016-544 22 60
Facklig kontaktViktor Döhlen, SACO-S, tel. 016-544 24 03
Eva-Karin Magnusson, ST, tel. 016-544 21 94
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Energimyndighet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Energimyndighet (org.nr 202100-5000),
http://www.energimyndigheten.se/ Arbetsplats Energimyndigheten
Jobbnummer 5842335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.