En duktig Administratör

Framtiden AB, Borås / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Borås i Borås, Ulricehamn, Göteborg, Kungsbacka, Kungälv eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden en duktig administratör för arbete hos vår kund.
Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagsidé är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv.

Publiceringsdatum
2008-02-27

Företaget
Vår kund agerar som samarbetspartner gällande certifieringsarbete för både miljö- och garantilösningar inom lackeringsbranschen. De erbjuder teknisk support och utbildning. Företaget startades 1980 och inom verksamheten finns 5 heltidsanställda, fördelade över administration/ekonomi, försäljning, lager/distribution/logistik samt kundsupport.
Kunden har en djup lokal förankring men med regionsindelad marknad i västra Sverige.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Tjänsten är till att börja med en deltidstjänst på 50% fram till och med den 1 maj 2008.
För rätt person finns det goda chanser för en fortsatt anställning inom företaget.
I ett första skede så kommer du att hjälpa till med de dagliga sysslorna på kontoret.
Till exempel:
Öppna och sortera post.
Hjälpa till vid koll av följesedlar och fakturor.
Hjälpa till vid koordinering och beställning av frakter.
Ta kopior på kundfakturor och leverantörsfakturor för sedan insortering i pärmar.
Vara med och ta fram layouter och dylikt i samband med kampanjer, statistik uppföljning och utskick.
På sikt kommer du även att vara med och sätta upp nya rutiner och vara en del i beslutsfattandet för att effektivisera det administrativa arbetet hos kunden. Du kommer att se över andra förgreningar i verksamheten med syfte att finna nya och eventuellt bättre arbetsrutiner.
Skallkrav:
Den vi söker är en framåt och initiativtagande person med ordningssinne. Du behärskar Officepaketet väl, framförallt Excel och Word.
Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Meriterande krav:
Det är bra om du har en utbildning inom ekonomi och erfarenhet av försäljning men inget krav.
B-körkort.

Dina personliga egenskaper
Som person är du ärlig och noggrann. Du har siffersinne och är socialt kompetent. Du är ordningsam och intresserad av att arbeta administrativt.
Tillträde: Omgående!
Ansökningarna behandlas löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
http://www.framab.se/showProject.asp?intProjectId=1429
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? För att söka denna tjänst gå in på vår hemsida www.framab.se och registrera dig. Genom att registrera dig så kommer du kontinuerligt att få spännande jobberbjudanden via e-post.

Anställningstyp/arbetstider
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid
Vardagar 13-17. Uthyrning till kund fram till 1 maj 2008.

Ersättning
Fast lön
För personer födda efter 830501 80.84 kr/h (90.94 ink.sem.ers.) före 830501 94.01 kr/h (105.76).

Företag
Framtiden AB, Borås

Adress
Framtiden AB, Borås
Skaraborgsvägen 21
50630 Borås

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 033- 32 31 351
E-postadress: boras@framab.se

Jobbnummer
145564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Borås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Borås: