Ekonomisamordnare vid institutionen för tillämpad informationsteknologi
Göteborgs universitet / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är driven och vill arbeta i en institutionsövergripande roll med fokus på helheten likväl som på detaljerna i det dagliga arbetet. Du kommer arbeta självständigt för att ge ett kvalificerat stöd gentemot institutionens samtliga medarbetare i ekonomiadministrativa frågor. Du kommer att ingå i institutionens ekonomigrupp som består av två ekonomer och administrativ chef i sin roll som institutionsekonom samt ha ett tätt samarbete med övriga medarbetare inom verksamhetsstödet.
Arbetet innefattar ekonomiadministrativa arbetsuppgifter så som
• Fakturahantering (kund- och leverantörsreskontra)
• Anläggningsregistrering, aktivering, inventering och utrangering
• Vara institutionens inköpskoordinator och hantera institutionens inköp enligt gällande reglemente
• Vara institutionens licensansvarig
• Delaktig i uppföljnings-, prognos- och bokslutsarbete utifrån checklistor
• Kontoavstämningar, omföringar
• Bevaka att ekonomiadministrationen sköts enligt gällande regelverk
• Säkerställa en hög servicenivå som utförs i enlighet med interna och externa krav och regelverk
I rollen som ekonomisamordnare ingår även utveckling, anpassning och effektivisering av ekonomiadministrativa rutiner vid institutionen i enlighet med nya riktlinjer, regelverk och kärnverksamheternas behov.
Det ingår även uppgifter att vidareutveckla arbete med bemanningsekonomi vid institutionen och du förväntas att vara behjälplig i förändringsarbete i samband med övergång till en ny fakultet.
Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma beroende på verksamhetens behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och praktisk erfarenhet av självständigt kvalificerat arbete med ovanstående arbetsuppgifter vid universitet/högskola. Erfarenhet av utvecklingsarbete, arbete i ekonomiadministrativa systemet Agresso samt mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Erfarenhet av inköpssystemet Proceedo, samt kompetens i inköpsfrågor är mycket meriterande.
Du måste ha en utvecklad förmåga att ansvara för egna arbetsuppgifter, kunna hantera, självständigt driva dem framåt och slutföra dem, samt ha ett problemlösande och serviceinriktat förhållningssätt. Du behöver också vara stresstålig och har en mycket god förmåga att planera och prioritera. Vidare har du en förmåga att initiera och samordna ett utvecklingsarbete inom ditt ansvarsområde.
Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga och god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska samt god pedagogisk förmåga att förklara processer och regelverk.
För att trivas i rollen bör du ha ett intresse av ekonomi, nyfiken på att lära dig nya saker, samt uppskatta varierande parallella arbetsuppgifter.
Vi kommer i denna rekryteringsprocess att gå vidare med dig som efter en helhetsbedömning av dokumenterade meriter och erfarenheter, kompetens och personlig lämplighet, bedöms ha de bästa förutsättningarna att utföra och utveckla ovan nämnda arbetsuppgifter samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning (särskild visstidsanställning) på 100 % under perioden 2024-09-01 - 202-08-27 med placering vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi, avdelningen för verksamhetsstöd.
Publiceringsdatum2024-05-17Så ansöker duOBS! För komplett annons, se lediga jobb på vår hemsida.
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal, där du måste registrera en profil. Starta genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Urval av kandidater baseras på de kvalifikationer som är noterade i ansökan.
Ansökan ska innefatta följande handlingar:
• Meritförteckning/CV och personuppgifter
• Personligt brev där du beskriver varför du har sökt denna specifika tjänst och på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer
• Examensbevis och andra relevanta handlingar
• Två referenser
OBS! Vi önskar att du utformar din ansökan så att ditt CV är max 2 sidor och personligt brev är max 1 sida.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-30
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Jobbnummer 8687500
Observera att sista ansökningsdag har passerat.