Ekonomisamordnare
Umeå universitet / Ekonomiassistentjobb / Umeå
2013-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomisamordnare" (publicerad 2019-12-18) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå universitet i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele,
Luleå eller i
hela Sverige Tillträde så snart som möjligt. Anställningen är på heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Ekonomisamordnarens huvudsakliga uppgift är att bistå institutionens prefekt och utgöra ett kvalificerat stöd inom ekonomiområdet. I uppdraget ingår samordning av ekonomiadministration; budget, planering, uppföljning och bokslut samt delansvar för ekonomi- och fakturahantering, externfakturering samt löpande bokföring. I befattningen ingår att arbete med verksamhetsplan och verksamhetsberättelse, uppföljning av beslut, planering och genomförande av administrativa utredningar samt att göra kalkyler, ekonomiska analyser och prognoser. Här ingår även framtagande av övrigt presentationsrelaterat underlag såsom publikationer, externa anslag och HST/HPR samt bemanningsstatistik inför verksamhetsuppföljning, verksamhetsplanering och genomförande av administrativa utredningar. Även andra administrativa arbetsuppgifter kommer att ingå som rör diarieföra in- och utgående handlingar av betydelse för institutionen, arkivansvar samt bereda ärenden inför institutionsmöten.
Du kommer att utföra dina arbetsuppgifter nära ekonomiadministratörer på institutions- fakultets- och universitetsnivå samt annan personal vid institutionen.
Analys av administrativa processer, även sådana som berör fakulteten eller central förvaltning och föreslå förändringar.
Översyn av administrativa uppgifter som kan delegeras från prefekten eller annan personal i kärnverksamheten till administratörer.
Publiceringsdatum2013-01-30KompetenserHögskoleexamen inom ekonomiområdet eller annan kompetens som kan bedömas som likvärdig. Vi söker dig med hög personlig integritet och stark serviceinriktning, samt med erfarenhet av att koordinera, organisera, planera och prioritera administrativ verksamhet inom större arbetsenheter. God analysförmåga i arbete med budget, prognos och utfall är viktigt för uppdraget liksom erfarenhet av arbete med olika typer av ekonomisk uppföljning.
God datorvana och kunskaper i Officepaketet, och goda kunskaper att arbeta i datorbaserade ekonomisystem. De huvudsakliga administrativa stödsystemen vid Umeå universitet är för närvarande LADOK, Raindance och Primula.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift är ett krav.
Meriterande kompetenskrav
Erfarenhet av administration inom statlig förvaltning inom högskola och universitet, kunskap om universitetets ekonomiska system är en fördel.
Utåtriktad, analytisk, noggrann och ansvarsfull.God förmåga att arbeta självständigt, ta eget ansvar och samarbeta i grupp.
God pedagogisk förmåga, lätt att uttrycka sig i tal och skrift.
Övrig information: Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Professor Margareta Molin Thorén, prefekt (
margareta.molin@odont.umu.se ) tel +46 (0)90 785 62 49 eller Professor Anders Wänman, stf prefekt (
anders.wanman@odont.umu.se ), tel +46 (0)90 785 62 82.
Facklig information lämnas av SACO tel 090-786 53 65, SEKO civil, tel 090-786 52 96 samt ST, tel 090-786 54 31.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: 316-115-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Kontaktmargareta molin 090-785 62 49
margareta.molin@odont.umu.seFöretagUmeå universitet
AdressUmeå universitet
90187 UMEÅ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 090-786 50 00
Jobbnummer 1453126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.