Ekonomihandläggare till redovisningsenheten!
Nacka kommun, redovisningsenheten / Redovisningsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, redovisningsenheten i Nacka Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.
Är du ekonomihandläggare och vill du arbeta i en kommun som befinner sig i en spännande fas med expansion? Då har du hittat rätt.
Uppdraget
I ditt nya uppdrag kommer du att få delta i olika projekt och vara med och bidra till vår utveckling av enheten. Du kommer att få driva och utveckla det ekonomiska arbetet samt vara med och medverka till att flödena fungerar i hela kommunen i nära samarbete med dina kollegor. Du kommer även få möjlighet att arbeta med Nacka kommuns in- och utbetalningar, dagskasseredovisningar, swish-avstämningar, kontanthantering, kontoavstämningar, momsredovisning, bokföringsorder, attestkontroll av manuella utbetalningsorder samt filhantering och banktjänster. Dessutom får du nu möjligheten att bli en del av ett team, där man stödjer varandra för att leverera tjänster med stort engagemang och med hög kvalitet. Nacka kommun har som ambition att vara bäst på att vara kommun och då behöver vi vara digitaliserade och automatiserade i ännu större utsträckning, det är således viktigt att du har ett stort intresse för system och kan omsätta det intresset så att det främjar verksamheten.
Din bakgrund
Du har ekonomisk utbildning på motsvarande minst gymnasienivå. Du har även god erfarenhet av att ha arbetat med ekonomiska transaktioner som in- och utbetalningar, fakturor, bokföringsorder, avstämningar, momshantering och liknande. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete i ekonomisystem som Business World (Agresso) eller annat motsvarande system. Det är meriterande om du har kommunal erfarenhet och har arbetat med digital utveckling.
Vidare för att lyckas med ditt nya arbete motiveras du av att samarbeta med andra. Du arbetar självständigt och tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du arbetar noggrant och strukturerat eftersom du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Dessutom är du förändringsbenägen eftersom du lyckas bäst i ditt nya uppdrag när du bidrar till att skapa involverande och samskapande processer samt via att bygga broar mellan olika enheter.
Nu måste du ju ansöka
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Sista ansökningsdag är den 13 januari.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du bra arbetsförutsättningar, konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus i moderna lokaler och med buss reser du hit på 15 min från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg.
Har du frågor?
Johanna Magnusson, biträdande enhetschef, tel 08-718 76 73 finns tillgänglig för frågor från och med den 4 jan-19.
Hanna Nörgaard, HR-strateg, tel 08-7189194, svarar på frågor under perioden: 20 dec-18 tom den 4 jan-19.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-12-20Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: 2018/675
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Magnusson 087187673
FöretagNacka kommun, redovisningsenheten
AdressNacka kommun, redovisningsenheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka
KontorsadressGranitvägen 13-17
Jobbnummer 4522103
Observera att sista ansökningsdag har passerat.