Ekonomihandläggare till enheten för redovisning och bokslut, Öst
Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 juni 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har idag ca 85 medarbetare fördelade på 5 enheter enheter i Östersund, Stockholm och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar (e-handel, leverantörs- och) kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut.
Den aktuella enheten redovisning och bokslut i Östersund består idag av 17 medarbetare dit vi nu söker två ekonomikonsulter i rollen som ekonomihandläggare varav en är tillsvidare och en tjänst är ett vikariat på ca 6 månader.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare kommer du arbeta för våra kundmyndigheter med löpande redovisning, avstämningar, kundfakturering, anläggningsredovisning, samt tid och projektredovisning. Du ska kunna arbeta processorienterat och förstå helheten av leveransen till kund.
Samarbetet är en del av vårt dagliga arbete och vi ser att du som söker ska ha förmågan att arbeta tillsammans i grupp och där vi tillsammans tar ansvar för leveransen mot kund.
Publiceringsdatum2019-01-01KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller motsvarande kvalifikationer inom ekonomi, exempelvis Hermods yrkesutbildning
• Erfarenhet från arbete med ekonomi och arbete i ekonomisystem
Dessutom är det meriterande om du har:
• Goda redovisningskunskaper
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara noggrann
• Vara ansvarsfull, t ex ansvar för leverans till kund
• Ha förmågan att ta initiativ till förbättringsförslag
• Bidra till god stämning på arbetsplatsen med gott samarbete
• Vara kundfokuserad på ett serviceinriktat sätt
• Ha god kommunikationsförmåga
• Vara strukturerad i ditt arbetssätt
Övrig informationEn anställning är tillsvidare på 100%. Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning.
En anställning är ett vikariat på 6 månader.
Anställningarna är placerade i Östersund.
Välkommen med din ansökan senast 13 januari 2019.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaritta Fredriksson,
maritta.fredriksson@statenssc.se 010-456 02 72
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle
KontorsadressStatens servicecenter
FE15
Jobbnummer 4532363
Observera att sista ansökningsdag har passerat.