Ekonomiasstent inom kundreskontra till IT-bolag!

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta fortsätta din utveckling som ekonomiassistent inom kundreskontra och inkasso på ett innovativt företag inom IT? Söker du även varierande roll där du ingår i ett drivet, engagerat och sammansvetsat team? Då kan detta vara rollen du söker! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar ett löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra till deras ekonomiteam i Kista. Bolaget har idag i Sverige 2500 medarbetare och är en ledande leverantör IT-infrastruktur i både Norden och Sverige. Som bolag präglas bolaget starkt av sina värderingar där kulturen genomsyras av en framåtanda, humor, kamratskap och en stark lagkänsla där de tillsammans arbetar för att skapa en IT-infrastruktur i världsklass.

Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar med att hantera det löpande ekonomiflödet kopplat till kundreskontra. Det är av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Inom teamet har alla ett gemensamt ansvar för reskontran, du förväntas ta ett självständigt ansvar för de ärenden du åtagit dig. Under din första tid kommer du få en introduktion och upplärning kring bolaget, rutiner och system.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos vår kund. Start är omgående och vi signerar avtal på initialt sex månader där goda chanser finns till förlängning.

#

Du erbjuds

• Ett varierande uppdrag där du får bredda dina kunskaper inom kundreskontra och inkassohantering
• En positiv företagskultur där "laget före jaget" och en stark framåtanda genomsyrar bolaget
• En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer coacha dig i din fortsatta karriär

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom inom kundreskontra kommer du bland annat att arbeta med:

• Inkassohantering vilket innefattar inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande
• Löpande arbetsuppgifter såsom mail- och telefonsupport samt arbeta proaktivt med kundkontakt
• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Bokslutsarbete vilket innebär uppbokning av befarade kundförluster, avstämning av reskontra samt diverse interna bokningar
• Kravstoppade fakturor
• Utredning av oplacerade betalningar

VI SÖKER DIG SOM
• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Arbetat minst 1 år som ekonomiassistent och har en god förståelse för större ekonomiflöden för kundreskontra
• Utbildning eller erfarenhet av Inkassohantering
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Har mycket god erfarenhet av Excel, pivottabell och vlockup kunskaper krävs

Meriterande krav

• Vana av bokslutsarbete, representation och momsfrågor.
• Systemkunskaper i Navision och SAP

Som person är du

• Samarbetsvillig
• Noggrann och strukturerad
• Självgående och initativtagande
• Flexibel och stresstålig

Du har ett strategiskt förhållningssätt där du tar tag i en sak i taget samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du är handlingskraftig och har ett starkt driv för att arbeta effektivt och hitta lösningar. Företagskulturen speglas av ansvarstagande och samverkande, detta är egenskaper vi ser att du har för att på bästa sätt passa in i kulturen.

Övrig information

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid
• Långsiktighet: Initialt sex månader med chans till förlängning
• Placering: Du kommer utgå från kontoret på Kista under upplärning, därefter 2 dagar i veckan på kontoret

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00

Publiceringsdatum
2022-11-09

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Academic Work Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15084646".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7154561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: