Ekonomiassistent till världsledande bolag i Sollentuna
Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-10-14Dina arbetsuppgifterÄr du en erfaren ekonomiassistent som är nyfiken på ett längre konsultuppdrag? Vill du jobba i ett härligt och prestigelöst team i en internationell miljö? Har du erfarenhet av kundreskontra, inbetalningar och avstämningar? Vi söker just nu ekonomer till en av våra kunder som har ett uppdrag till deras ekonomiavdelning.
Ansvarsområden
Ansvar för delar av den nordiska marknadens kundreskontra
Hantering av manuella inbetalningar
Avsluta och delamortera kontrakt
Göra bokningar och stämma av konton
Kontakt med återförsäljare
Rollen som ekonomiassistent kallas Cash-administrator på bolaget. Du kommer att ansvara över delar av kundreskontran för verksamheten. Du arbetar primärt mot ett av de nordiska länderna men har ett nära samarbete med dina kollegor i det administrativa arbetet mot de andra marknaderna. I tjänsten kommer du utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter även att vara behjälplig i övriga administrativa uppgifter samt agera servicefunktion internt. Du ansvarar för att bidra till att företagets premiumtjänster håller hög kvalitet.
Du kommer att tillhöra ett hjälpsamt och positivt team på 5 personer och du rapporterar till din teamledare.
KvalifikationerAkademisk examen inom ekonomi, alternativt gymnasieekonom med relevant arbetslivserfarenhet
Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
God datorvana, gärna inom Excel
Vi ser att du brinner för ekonomi och administration samt besitter förmågan att arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet. Du är en serviceinriktad person med en god kommunikativ förmåga. Vidare är du en flexibel team-player som tycker det är roligt att arbeta i en internationell miljö. För att trivas i rollen är du analytisk, har gott självledarskap och tycker om att arbeta i ett högt tempo.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Hos oss har du kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, pensionsavsättning, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter. Du kommer möta olika företagskulturer och skulle ditt uppdrag hos kunden tar slut kommer vi att hjälpa dig att hitta nya spännande uppdrag!
Så ansöker duHar du frågor kring tjänsten?
Hör av dig till Matilda Lindberg, Consultant Manager, på
matilda.lindberg@randstad.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail, endast via Randstads hemsida.
Om företagetMed över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRandstad AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201411930".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Matilda Lindberg
matilda.lindberg@randstad.se Jobbnummer 7077167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.