Ekonomiassistent till utvecklande roll inom leverantörsreskontra

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du ha ett givande och ansvarsfullt arbete inom leverantörsreskontra? Vi på Adecco Finance & Legal söker dig som tycker att ekonomi är roligt och vill jobba i en bred roll med goda utvecklingsmöjligheter!

Hur ser din arbetsdag som ekonomiassistent ut?

Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra på vår kunds ekonomiavdelning. Arbetet kommer huvudsakligen innebära att verifiera inkommande scannade leverantörsfakturor, kontera leverantörsfakturor, returnera ofullständigt märkta fakturor, stöttning av godkännare och attesterare samt ansvara för avvikelsehantering. Du kommer även i viss mån att arbeta med redovisning och granskning av kvitton samt fakturagranskning. Utöver detta kommer du att få möjlighet att vara projektdeltagare vid systembyte för hantering av leverantörsfakturor. Du kommer tillsammans med resten av projektgruppen att utveckla och förbättra arbetsrutiner samt utföra tester av det nya systemet. Rollen innefattar såväl interna kontakter som externa.

Uppdraget är ett uthyrningsuppdrag beläget hos vårt kundföretag på Hisingen. Tjänsten kommer att tillsättas i början/mitten av maj och pågår tom augusti 2013. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17.

Vem trivs här?

Du som har ett par års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter kommer att känna igen dig samtidigt som du utmanas och tar nya kliv. Har du dessutom varit projektdeltagare vid ett systembyte kommer du att känna dig trygg i din nya roll.

Är du en serviceinriktad, strukturerad och noggrann person med god samarbetsförmåga är detta jobbet för dig. Rollen kräver att du har ett gott siffersinne, är tålmodig, driven, har god initiativförmåga och social kompetens samt är förändringsbenägen.

Vad erbjuder vi?

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2013-04-25

Arbetstider och omfattning
Heltid, vardagar 8-17

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lindquist (rekryteringsansvarig)31-7207288

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG

Jobbnummer
1533406

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: