Ekonomiassistent Till Ryska Posten Bemanning

Ryska Posten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ryska Posten i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ryska Posten Bemanning är i en spännande tillväxtfas och söker nu en ekonomiassistent under minst 1,5h år men med goda möjligheter till förlängning.  Tjänsten som avser heltid skall tillsättas snarast och kontoret är beläget centralt på Gärdet.

Som ekonomiassistent på Ryska Posten Bemanning kommer du ha en nyckelroll i ett dynamiskt bolag med snabb tillväxt och mycket goda utvecklingsmöjligheter. Under den första perioden kommer du att arbeta tillsammans med vår CFO för att sätta dig in i arbetet ordentligt och framåt sommaren, i samband med att hon går på mammaledighet, kommer du överta ett allt större ansvar och vara en viktig del i arbetet att driva, utveckla och strukturera vår ekonomifunktion.

Publiceringsdatum
2016-02-18

Dina arbetsuppgifter
Som ekonom på Ryska Posten Bemanning kommer du att ha en mycket bred roll och arbeta med allt från löner och bokföring till budgetering, kvittohantering och skattedeklarationer. Du kommer att vara delaktig i allt som rör den dagliga verksamheten och arbeta självständigt under stort eget ansvar.

Till arbetsuppgifterna hör bland annat:
Kund- och leverantörsreskontra
Moms- och skattedeklarationer
Månadsbokslut och delvis årsbokslut
Likviditet, prognoser, avstämningar och uppföljning
Uppföljning av budget
Rapportering av olika nyckeltal/ frågeställningar till ledningen och styrelsen
Huvudansvar över försäkring, affärssystem, leasing, leverantörer
Kvittohantering
Fungerande biljournaler
Lönehantering/löneadministration
Kundkontakt gällande fakturafrågor

Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett eller ett par års erfarenhet från ekonomiarbete och lockas av möjligheten att arbeta i en bred roll med stora utvecklingsmöjligheter. Som person är du social, affärsmässig och lösningsfokuserad. Du är strukturerad, noggrann och självgående med en god strukturell förmåga och du är van att självständigt prioritera och organisera ditt arbete. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo mot tydliga deadlines och trivs med att arbeta under stort eget ansvar. Mycket goda kunskaper i Officepaketet är ett krav och tidigare erfarenhet från ekonomisystemet Fortnox är meriterande.

Skicka in din ansökan snarast, intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rakel Lilja, 08-518 072 00 rakel@ryskaposten.se

Företag
Ryska Posten

Adress
Ryska Posten
Sandhamnsgatan 63
11528 Stockholm

Kontorsadress
Sandhamnsgatan 63

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2679053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ryska Posten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ryska Posten: