Ekonomiassistent till reskontra omgående

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående. Uppdraget löper på sex månader och för rätt person kan det därefter eventuellt finnas möjlighet till anställning.

Vad innebär rollen och vem söker vi? I rollen som ekonomiassistent kommer du till stor del att arbeta med företagets leverantörsreskontra där du scannar, konterar och tar fram underlag till betalningar. Du kommer också arbeta med kundreskontran där du skriver ut fakturor och arbetar med påminnelsehanteringen. Vidare kommer du att arbeta med företagets cash flow och vara behjälplig vid månadsbokslut med intercompany-avstämningar, avstämningar av reskontrorna samt intrastatrapportering.

Vi söker dig mer relenvant utbildning och som tidigare har arbetat i en liknande roll i en större oragnisation, gärna i ett producerande bolag. Du har erfarenhet av SAP och besitter goda kunskaper i Excel. Vidare behärksar du engleska väl, i både tal och skrift.

För att passa i rollen är du noggrann som person med god ekonomisk förståelse. Vidare är du glad, social och kommunikativ med en förmåga att på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla kunskaper till icke-ekonomer.

Ytterligare information om uppdraget Behovet hos vår kund är omgående och företaget har sina lokaler på Lindholmen. Tjänsten är på heltid med flexibla arbetstider.

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på telefonnummer 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-10-28

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Karlsson +46 31-3335488, +46 766471653

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Jobbnummer
3138561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: